Snel boeken naar Brazilië, extreem lage tax

Ik wil het jullie niet onthouden. Ik ben sinds gister op zoek naar vliegtickets Brazilie en heb gekeken naar Rio, Sao Paulo en Fortaleza. Deze bestemmingen met TAP Airportugal zijn in 1 dag met zo’n 70 euro verlaagd. Denk dat Vliegtickets.nl een tax probleem heeft op het moment. Dus ik ga snel mijn data vast zetten en boeken voor het probleem opgelost is.

1 like

Thanks voor de tip, ik was net opzoek naar een vliegticket naar Brazilië. Ik heb het net gecheckt bij Vliegtickets.nl en het scheelt inderdaad een hoop!

Let wel op de voorwaarden!

Bagage, hoeveel stuks en de gewichten? (Met de Air France / KLM 1 x 23 kg. en dus eventuele aansluitende binnenlandse vluchten ook!)
Hand bagage? ja, en gewicht / stuks / afmeting?
Been ruimte? het is een lange zit! Vele charters zijn eigenlijk ingesteld op kortere vluchten, daar zijn dan de toestellen naar ingericht (hoeft hier niet het geval te zijn, maar bekijk dit wel even).
Kun je met de vertrek / retour data schuiven? Zo ja tegen welke kosten?
Mocht je door een omstandigheid niet (meer) kunnen / willen vertrekken vanuit NL (dus een no go) kun je restitutie krijgen?
Zo zijn er nog meer voorwaarden die je vergeleken moet hebben.
Anders vergelijk je appels met peren en maak je een keus alleen op prijs maar loop je daarna tegen de onmogelijkheden op.

Aant POA /RS

Dit heeft niks te maken met tax maar wel met het spel van vraag & aanbod
ALs je eens de site van TAP in de gaten houdt kan je zien dat prijzen (behoorlijk) kunnen verschillen als je een vlucht enkele uren eerder of later neemt maar ook als je dezelfde vlucht op verschillende momenten van de dag op vraagt kan je soms verbijsterende prijsverschillen vaststellen

Ik raad je dus aan om er werk van te maken : stel jezelf een minimum-prijs voorop en kijk heel regelmatig op de site, eens je je gewenste prijs ziet aarzel dan niet langer en reserveer !

Suc6

Tropische groet

Ixke

Klopt, binnen de economie class zitten er al diverse typen / coderingen op tickets.

Bij TAP en Iberia zie je vaak bij de allergoedkoopste tickets dat er bv. bij annulering / no show geen refund plaatsvind. Of er kan niets meer gewijzigd worden, alles is fixed. Dat komt omdat alles een prijs heeft, ook flexibiliteit.

Als een vlucht boven een bepaalde bezetting komt dan stijgen eerst de prijzen van de overgebleven stoelen, is de bezetting ondermaats dan dumpen zij een paar stoelen. Minimaal moet er een bepaalde omzet gemaakt worden om de vlucht rendabel te maken. Daar worden diverse verkoop strategien op losgelaten.

Aant POA /RS

In dit geval heeft het niets met vraag en aanbod te maken, daar het nu een taxverschil betreft. Het basistarief verandert inderdaad door vraag en aanbod.

Hoe verklaar je bijvoorbeeld een tax van 250.65 naar Rio de Janeiro op Cheaptickets, terwijl je bij Vliegtickets.nl een tax ziet van 184.65 euro met dezelfde data, bestemmingen en vluchtnummers? Denk toch echt dat er een fout bij Vliegtickets zit.

Je moet doen wat jou het beste lijkt.

Ik weet bijna zeker dat het niet om een fout gaat, ongetwijfelt word er iets niet in rekening gebracht wat je dus ook niet zult krijgen. maar dat vind je nog niet terug in, dezelfde data, bestemmingen en vluchtnummers, leg de daadwerkelijke e-tickets van Cheaptickets en Vliegtickets.nl en natuurlijk ook de leverings voorwaarden, naast elkaar neer en ga dan letter voor letter de zaak vergelijken. Kom dan terug met de uitkomst , daadwerkelijk foutje of verborgen kosten / andere levering.

Het lijken hier wel die gasten die als idioten een paar weken geleden in Zandvoort meenden gratis 200 euro te krijgen van een bank, door 50 Euro te pinnen en je 250 kreeg uitbetaald.

Aant POA /RS

Basistarieven, dus de tarieven exclusief luchthavenbelasting, kunnen varieren (dit is het verhaal van vraag en aanbod). Echter is de luchthavenbelasting altijd gelijk, of je nu een ticket in de laagste boekingsklasse van de economy class boekt of het duurste business class ticket. Een verschil in luchthavenbelasting heeft verder ook helemaal niks met leveringsvoorwaarden te maken.