Hoi,
Ik heb een 12call simkaart gekocht en kan er prima mee bellen door 005 net nummer(zonder nul) en normaal nummer te tikken- als ik een sms wil versturen gebruik ik +316… ( voor naar mobiel) maar mijn sms-jes komen niet aan. Heeft iemand enig idee of ik iets fout doe? ik heb echt alles al geprobeerd en wil graag kunnen sms-en in Thailand. Moet ik een andere telefoon kopen misschien? Hij deed het overigens wel nog een paar dagen geleden.
Kan het niet zijn omdat je misschien moet gaan opwaarderen? Want ik weet dat als je die kaart net heb je veel moet opwaarderen. Wij hadden ook problemen met smsen met die provider. Hij deed het eigenlijk wanneer hij er zin in had dus op en af.
Hoi Moira,
Er staat wel steeds meer dan 100 baht op, is dat dan te weinig? Het is gewoon raar want twee dagen geleden deed hij het nog. Maar ik ben dus niet de enige bij wie het sms-en het niet doet? Vorig jaar had ik ook geen problemen met sms-en. Een andere telefoon, zou dat helpen?
Ik weet het niet precies maar wij moesten steeds bijvullen omdat het beltegoed maar 2 weken geldig was en dan moest er een nieuw tegoed bij. Wij kregen meestal een sms tot wanneer het geldig was. Wij hebben inderdaad veel problemen gehad met smsen.
Bellen ging wel altijd prima.
Ik heb een telefoon gekocht met thaise sim voor ong 15 euro…
Ik kreeg een 08 nummer (thaise 06)
geen problemen gehad…gewoon bij seven11 shops opwaardeer kaarten kopen.
voor 1 baht kun je dan 1 minuut bellen binnen thailand.
3 baht sms…
en naar nederland niet heel veel meer…
erg veel plezier van gehad!
provider was DTAC
Ik had geen problemen met bellen en SMS-enop het 12call-netwerk; ik belde/SMS-te echter niet met +31 om nederland te bereiken, maar met 00931. Dus de plus moet je vervangen door 009.
Ik zou zeggen probeer dat eens, want zo bellen de Thai ook. Ik kan overigens ook herinneren dat bij de 12call-aanschaf, 50 gratis sms-en waren bijgesloten.
Als je vanuit Thailand naar Nederland belt of sms’t, moet je 00 131 gebruiken. Misschien is dit jouw probleem. Op zich gebruik ik al jaren 12 call en heb ik deze problemen nog nooit geconstateerd. Als je ca. 30 bath of meer beltegoed hebt kun je altijd een sms versturen.
Alle 12 call kaarten zijn qua kosten niet gelijk. Sommigen zijn voor 1 maand geldigheid 100 bath nodig en anderen 300 bath. Ook de belkosten wisselen sterk per type kaart. Overigens kun je het belgedrag/kosten ook nog bijstellen via de klantenservice van 1,2 call (nr: 1175), of een keuze menu nr: *777#.
dat probleem hadden wij ook. maar als je 00131 en dan het nummer zonder de 0 doet doet die het wel.
het nadeel van 12 call vind ik dat je beltegoed maar heel kort houdbaar is en dan krijg je de hele dag en nacht smsjes dat je moet opwaarderen. als je 300 baht doet dan is het 1 mnd geldig. maar 50 baht 1 week en 100 baht 2 weken.
Ik vond 12 call wel oke ik heb onwijs veel zitten smsen naar Nederland dat is echt onwijs goedkoop. Het is ook zo goedkoop om op te waarderen. Daarnaast is het altijd nog goedkoper om op te waarderen dan in Nederland en betaald je ook veel teveel voor bellen en smsen vind ik.
Reaktie op Karin: Zoals eerder vermeld zijn er verschillende kaarten te koop van 12 call. Sommigen zijn inderdaad 300 bath nodig per maand en anderen slechts 100 bath per maand. Het is verstandig om bij de aanschaf van een prepaidkaart hier op te letten/naar te vragen.
Het bellen naar Nederland is inderdaad altijd 00131 of 00931 (kan alle 2) en dan zonder nul doorkiezen zoals altijd vanuit het buitenland.