slapen op het dak van 4x4

Beste mensen, wie heeft er al eens in een tent op het dak geslapen? Wat kan ik verwachten? Vind ik een tweepersoonsbed of twee gescheiden bedjes? Slapen we op een luchtbed of op schuimrubber? Slaap je een beetje comfortabel in zo’n tent?
We hebben een tent geboekt zonder beddengoed, dus ik wil precies weten wat ik van thuis moet meenemen.
Groetjes van Mamamija.

Oh dat is wel een goede vraag ja, wij hebben ook zo’n daktentding geboekt :wink: ben erg benieuwd of ik dat na drie weken nog steeds leuk vind!

Slapen op het dak is te vergelijken met het slapen in een tent, verwacht niet teveel luxe.
In ons geval sliepen wij op een schuimrubber matras voorzien van een laken en de rest van het beddengoed (kussens en slaapzakken). Het formaat was van een klein twee persoonsbed (120-140cm breed meen ik), dus gezellig knus, maar dit kan per 4x4 verschillen lijkt mij.
Ik weet niet wanneer jullie vertrekken, maar het kan knap koud worden 's nachts houd daar enigszins rekening mee.

Het is een beetje afhankelijk van het soort tent. Ik heb zelf 2x in een Maggiolina geslapen en dat was zeker goed te doen.
Geen slap flut matje maar een redelijk comfortabel matras van bijna 2 meter, en een goed geventileerde en tocht dichte tent.

Bijkomend voordeel van de Maggiolina vond ik ook het opzetten, dat was echt binnen een minuut bekeken.