slaapzak in sahara?

Hallo,

Ik denk dat ik het antwoord op mijn vraag wel weet, maar misschien zit ik er wel helemaal naast: heb ik een slaapzak nodig als ik reis van Mauretanië naar Etiopië (Mali, Niger, Chad, Soedan, Kenia, Eritrea)?
Ik heb een goede slaapzak en ik zal een groot deel van het gehele jaar in Afrika zijn, zal ik hem (heel vaak) nodig hebben of niet(uitzonderingen daar gelaten)?

Dank jullie wel, groetjes Cinderella

Hoi Cinderella,

Alles ik alles goed begrepen heb reis je door de Sahara en vraag je je eigenlijk af of je dan wel een slaapzak nodig hebt. Ik zou hem zelf zeer zeker meenemen. De temperaturen in de Sahara kunnen 's nachts echt flink zakken en zeker na een hete dag echt koud aanvoelen.

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht eigenlijk dat ik hem juist absoluut niet nodig zou hebben. Het is namelijk een flink volume in de rugzak. Heb je (of andere lezers) ervaring met reizen in die landen?

Ik ben in het zuidelijke deel geweest van de Sahara en het was daar 's nachts behoorlijk fris. Ik heb ook verschillende mensen gesproken die in verschillende delen van de Sahara geweest zijn en die zeiden allemaal het zelfde.

Een slaapzak neemt inderdaad behoorlijk wat ruimte in beslag. Ik weet niet of je zo’n ‘outdoor’ slaapzak hebt. Deze zijn op zich redelijk compact omdat ze dun zijn en toch redelijk warm. Je kunt deze vinden bijvoorbeeld bij Bever Sport en Perry Sport. Loop daar maar eens binnen, ze kunnen je vast goed informeren.

Bedankt reisbegeleider, ik denk dat ik hem maar meeneem. Ik heb een goede van Anjungilak, die gaat tot min 15 graden en daar heb ik in koude gebieden heel veel aan gehad, dan gaat hij ook maar mee naar de warme gebieden…

en dan ook niet te vergeten voor Ethiopie waar het op sommige plaatsen bitter koud kan worden vw de hoogte (zoals oa de Simien Mountains) Als je slaapzak teveel plaats inneemt zoals je zegt zou ik investeren in een goede (ganzen)donzenslaapzak die zeer klein op te vouwen is en toch comfortabel en warm is.

hmm…mijn slaapzak is nu al behoorlijk klein. Had liever gewild zo min mogelijk spullen mee te nemen… maar heb een hekel aan kou, dus het goede ding gaat gewoon mee! Thanks