Beste mede reizigers,
Ik ga eind juli-16 voor 4 weken naar Peru en Bolivia.
Omdat ik alleen het ticket heb geboekt wil ik daar alles ter plekken regelen qua excursies, activiteiten, vervoer en overnachtingen.
Op internet is genoeg terug te vinden hoe dit te doen.
Echter, is de beschikbaarheid van slaapgelegenheid in Peru en Bolivia in het hoogseizoen voldoende om dit ter plekken te regelen?
In bijvoorbeeld Vietnam was het "schiet maar raak voor een knaak’’ pagina’s vol met hotels die nog te boeken waren.
Het totaal tegenovergestelde was Ierland afgelopen jaar, er werden wel hotels aangeboden met extreem hoge prijzen.
Omdat het wel leuk moet blijven heb ik toen dingen over moeten slaan ivm een laag aanbod in slaapgelegenheid.
Ik hoop dat er iemand op dit forum een soort gelijke reis heeft gemaakt in deze weken om mij meer duidelijkheid te verschaffen.
Alvast bedankt en een erg fijn weekend toegewenst.
Mvg,
Arjan
Naar mijn ervaring is er altijd slaapgelegenheid in Peru, ook in het hoogseizoen. Dan is het natuurlijk wel wat moeilijker dan in het laagseizoen en je zult soms wat meer moeten zoeken, wat meer moeten betalen dan je van plan was of met wat minder kwaliteit genoegen moeten nemen. Maar als je flexibel bent lukt het altijd wel.
Via een bookingsite als hostelbookers kan je kort tevoren nog wel iets vinden. We hebben het een keer meegemaakt dat twee backpackers om acht uur in de ochtend aanbelden met de mededeling dat ze een kamer gereserveerd hadden. Wij hadden dat nog niet door want ze hadden dat een half uur eerder gedaan na aankomst op de luchthaven van Lima. En wij hadden die reservering die ochtend nog niet gezien. Ze waren natuurlijk welkom.
Flexibiliteit is het sleutelwoord.
http://www.hostellima.nl/
Ik ben van dezelfde mening, je vindt heus wel een slaapplaats ook in het hoogseizoen, alleen moet je dan flexibeler zijn!
Veel plezier!