Skimmen en Bali

Tip:
Een paar dagen geleden heeft mijn huisbank mijn pinpas uit voorzorg geblokkeerd nadat er skimming was geconstateerd bij een ATM nabij het Bali bird park. Dit komt in Azië helaas nog veelvuldig voor.

Naast de adviezen die banken geven heb ik uit voorzorg het volgende gedaan:
Een tweede betaalrekening geopend waarop ik geen geld heb staan en waarop ik niet rood kan staan. Het moment dat ik geld op wil nemen stort ik eerst beperkt geld via de bank-app over naar tweede rekening. Is omslachtig maar werkt prima.
Na de (mislukte) poging tot skimming werd in Nederland mijn pas “ingeslikt” en kon ik met mijn andere pas blijven betalen…

Ook in Nederland heeft de tweede rekening nut aangezien ik contactloos betalen alleen op mijn tweede betaalrekening heb ingeschakeld.

Just my 2 cents…

Goede tip peli,
Alleen bij een tweede bankrekening waar geen salaris of iets word gestort betaal je volgens de rabobank meer kosten voor het pinnen.
Het beste vind ik zelf in de bank pinnen geheel safe.
Of cash mee nemen dan opletten met wisselen.

Ik kom dit jaar voor de 4e keer naar Bali (lees Sanur). Wanneer ik ga pinnen, doe ik dit altijd bij de Permata bank. Daar staan 2 pinautomaten.(Deze staan binnen) Nog nooit problemen gehad met pinnen. Wanneer er toch iets fout mocht gaan, kan ik dit gelijk kenbaar maken bij deze bank.

Groet

Ook bij mij is het afgelopen zomervakantie gebeurd, in Sanur bij een ATM van Permata, jalan Hang Tuah bij Dunkin donuts en KFC.
Dus wees altijd op je hoede!!

Pinnen in sanur is het veiligste in de bank . Kom net terug van 6 weken indonesie en het meeste word er geskied bij de Hardy’s .

de lange rij ATM bij bali water bom park (kuta), zijn ook erg geliefd bij skimmers