Skaten Op Djerba?

Hallo mede-Djerbagangers,

Half september vertrek ik, samen met mijn vriend, voor 2 weken naar Djerba. Dit is voor ons de eerste keer, en we hebben er ontzettend veel zin in!
Zo te horen mogen wij onszelf gelukkig prijzen, want ons hotel (Narjess) word door jullie goed aangeschreven. Ook hebben wij onze reis via Neckermann geboekt, en dus in ieder geval worden wij niet zomaar aan ons lot overgelaten aangezien Ruud nu weer terug is en voor Neckermann werkt. In al jullie verhalen heb ik alleen maar lof en jubel gelezen over Ruud, dus dat moet goed zitten!
Dus bij deze alvast heel erg bedankt voor al jullie tips en adviezen, het heeft me gerustgesteld en ook des te nieuwsgieriger gemaakt naar het eiland en alles daaromheen!
Dan zit ik alleen nog met 1 vraagje: Mijn vriend en ik zijn actieve skaters, en het lijkt ons geweldig het eiland te verkennen op onze rollers. Is dat te doen qua wegstructuur, of kunnen we ze beter thuislaten en een fiets huren daar? Graag hoor ik het van jullie, en ik laat zeker horen hoe mijn ervaring met Djerba is geweest!

P.S. Vooral Marianna bedankt voor al je levendige verhalen en tips. Het is duidelijk dat je echt een liefde hebt voor het eiland, en geweldig dat je zoveel moeite neemt om op bijna alle vragen van iedereen een antwoord of tip te geven!!

hallo chrissy,

Fijn te lezen dat je zo enthousiast en nieuwsgierig bent naar Djerba.Zoals je op deze site vast gelezen hebt zijn de djerbarepeaters erg enthousiast waaronder ook ik.Sinds 5 jaar zijn man en ik razend enthousiast over dit kleine eilandje in de zee van Gabès.Elk jaar er weer naar toe te kunnen is voor ons echt steeds een blij gebeuren.

Nu een antwoord op je vraag wat betreft skaten op Djerba.
Het eiland heeft weinig effen stoepen(ongelijke hoogten ,losse tegels enz.) echter de rijwegen zijn allemaal geasfalteerd.Echter het verkeer is niet gewend aan skaters dus het is oppassen geblazen.De wegen die geasfalteerd zijn zijn dan ook altijd enkel voor snelverkeer en brommers.Nochtans neem ze mee en overweeg het na een orienterende verkenning.
Wat je keus van Narjess betrefd dat heb je goed gedaan zoals je misschien bij de recencies op de djerbagroep en reisweb heb gezien waar ik ook wat over geschreven heb is het een byzonder goede keus.
Fijn verblijf toegewenst op Djerba

Sonya