Hoi,
Over 2 weken vertrek ik voor een weekje naar Djerba.
Ik ben er nog nooit geweest, maar heb er veel zin in.
Wat me leuk lijkt is om daar een fiets te huren?
Is dit mogelijk en zijn de wegen goed begaanbaar?
Ik vlieg vanaf Dusseldorf met ITS en hoop dat er op Djerba goede reisleiding is. Ik heb verschillende negatieve verhalen over Nederlandse Touroperators hier op Wereldwijzer gelezen.
Afwachten dus maar !!!
Nadine Meijer
Roermond
Hallo Nadine,
Het is heel goed mogelijk om een fiets te huren op Djerba. Wij fietsen ook altijd een paar dagen en dat is goed te doen. Een hoop hotels verhuren fietsen en anders kun je terecht bij die kleine verhuurbedrijfjes die je langs de weg zit. Let wel goed op dat bijv. de remmen e.d. werken en dat het zadel op de goede hoogte staat, en als je meer dan een fiets huurt dan altijd afdingen, dat lukt meestal wel. De hoofdwegen zijn allemaal goed begaanbaar, maar het is veel leuker om zomaar een zandpad op te gaan en het binnenland wat te verkennen. Je komt dan meestal niet erg ver want je wordt al snel op de thee gevraagd door de bevolking die hun huisje komen uitlopen om te kijken wat er nu toch weer voorbij komt. Heel gezellig en je maakt er vrienden voor het leven, alleen kom je natuurlijk niet erg ver op die manier. Ja, wat de reisleiding vanuit Duitsland betreft, het zal in ieder geval beter zijn dan de Nederlandse, slechter kan namelijk niet. Mocht je nog vragen hebben dan stuur gerust een berichtje. Ik wens je een fantastische vakantie op Djerba.
Groetjes,
Marianna
Hallo Marianna,
Ik heb net dat berichtje over fietsen gelezen.
Wat kosten die fietsen ongeveer per dag?
Groet, Jeanne
Hoi Jeanne,
Het is niet echt goedkoop om een fiets te huren op Djerba. Dat komt omdat de toeristen de fietsen ergens achterlaten en met de taxi terug gaan naar het hotel. De fietsenverhuurder moet dan heel het eiland af om ze terug te vinden als dat al lukt, vandaar die behoorlijk hoge prijs. Gemiddeld betaal je zo’n 10 dinar per dag voor een fiets, ben je met meerderen dan gaat er wel iets van de prijs af.
Gr.
Marianna
Wij konden voor 5 dinar een fiets huren bij de hotels Haroun en Abou nawas.Voor een scooter vraagt men daar 15 dinar.De voertuigen kan je dan voor een halve dag huren.
succes