Sint Maarten hoe is het??

Beste mensen

Ik ben Elvira en ga 29maart naar Sint Maarten en wil graag van jullie allemaal weten hoe het nu ECHT is. Op verschillende forums lees ik zulke uiteenlopende verhalen dat ik het echt niet meer weet. Ik ga er nu heel voor vakantie en de plannen zijn dat mijn vriend en ik zo snel mogelijk die kant op gaan verhuizen. Een paar vragen waar ik mee zit is bijvoorbeeld:

[ul]
[li]Welke taal word er nu gesproken toch Engels of ook Nederlands[/li][li]Kan je zowel met dollar als met gulden betalen?[/li][li]Wat zijn de kosten die je ongeveer per maand kwijt bent, hierbij denkend aan een 2 kamerappartement op een goede rustige locatie en het levensonderhoud[/li][li]Kan ik met mijn opleiding sociaal cultureel werk daar een goede baan krijgen?[/li][li]Kan je vanuit Nederland je wasmachine en tv enzo meenemen.[/li][li]Mag je zowiezo zomaar emigreren naar St. maarten?[/li][li]Waar kan je het beste niet wonen en waar juist wel?[/li][li]Wat is het gemiddelde salaris bij een 40urige werkweek? en kan je van zo een salaris rondkomen?[/li][/ul]Zo kan ik nog wel 100 andere vragen bedenken maar hoor graag de verhalen van jullie hoe iedereen het heeft ervaren om richting sxm te gaan emigreren. Ik hoop veel verhalen te horen en hoop ook dat iemand mij goed antwoord kan geven op bovenstaande vragen.

groetjes elvira