Singapore naar Bukittinggi

Hallo iedereen :slight_smile:

Is er hier iemand die ervaring heeft met het reizen vanuit Singapore naar Bukittingi? Wij hadden graag eens gehoord wat makkelijkste en goedkoopste optie was!

Heel erg bedankt en aan iedereen die mag beginnen aftellen om op reis te vertrekken, veeeeel plezier :slight_smile: !

Greetzz

Vanessa

De snelste manier om vanuit Singapore naar Bukittinggi te reizen is denk ik met Lion Air via Jakarta naar Padang te reizen. Op Minangkabauw Intl airport kun je een taxi nemen die je in ongeveer 2 uur naar B’tinggi brengt. Kijk op de site van Lion Air naar de kosten van de tickets en vorig jaar betaalde ik, na wat afdingen, RP300.000 (ca. €25) voor de taxi.
Dit is de snelste maar waarschijnlijk niet de goedkoopste manier om op je bestemming te komen.

Als je in Bukittinggi bent moet je voor lekker eten Turret café-restaurant van uitbaatster Anita aan de Jl A. Yani zeker niet overslaan. Een goed en simpel hotel is Asia.
Hopelijk kun je hier iets mee…

Volgens de Lonely Planet moet er ook een directe verbinding zijn tussen Batam (nabij Singapore) en Padang of Pekanbaru je zou op de pagina van Lion air kunnen kijken. Ik heb er geen ervaring mee maar misschien een van de andere forumgebruikers.

Je bent denk ik sneller als je via Jakarta vliegt, dan wanneer je via Batam reist.

De boot naar Batam (Sekupang of Batam Centre) doet er meer dan een uur over. De boten gaan redelijk frequent. Dan moet je een taxi nemen naar het vliegveld, naar Nagoya. Ik vind de taxi’s rondom de havens op Batam vrij irritant (maar ik ben er al een tijdje niet meer geweest). Dan verder vliegen.

Ook qua prijs zal het niet veel schelen, de boot kost ongeveer S$ 32.

Ik heb verschillende keren met Lion Air gevlogen, geen klachten.

Je kan ook met Air Asia naar Medan en dan van Medan met Lion air naar Padang(rechtstreekse vlucht)