Ik weet niet of dit een onderwerp is voor het algemeen maar bij deze een vraag:
Ik ga dit jaar een reisje maken richting Nieuw Zeeland en Australie. Nu heb ik de mogelijkheid om op de heenreis een stopover te maken en op de terugreis. De heenreis zal verzorgt zijn de terugreis is naar eigen invulling.
Ik heb de keuze uit Singapore, HongKong en Bangkok.
Nu wil ik natuurlijk weten welke keuze jullie zouden maken en waarom? Of wie er uberhaut ervaring heeft met bovengenoemde plaatsen…
Ik heb nooit in Singapore overnacht, maar wel in Bangkok en Hong Kong. In Hong Kong ben ik een heel weekend verbleven op weg naar mijn vakantiebestemming Thailand (ook een stopover).
Zou het puur voor één nacht zijn of voor meer? Ik vond Bangkok heel gaaf, maar van Thailand vond ik andere delen veeeeel mooier. Puur voor Bangkok zou ik niet kiezen (hoewel, op het moment wel, daar een vriendin van me daar woont, maar das dus anders).
Ik vond Hong Kong heel machtig. Ook tof gewoon voor een kort bezoek, de te bezoeken plekjes liggen namelijk niet zo heel ver van elkaar. Je zult uiteraard wel keuzes moeten maken, maar het kan prima.
Volgens mij is Singapore ook wel zo’n stad, waar je in een kort bezoek toch aardig wat kan doen. Ik heb in Singapore een sightseeing toer gemaakt, toen ik een overstap van 8 uur op dat vliegveld had. Ideaal om de tijd te overbruggen en je kreeg zo toch ook een beetje een idee van de plaats.
Hong Kong vind ik zéker een aanrader. Zelfs zou ik nu misschien voor Singapore kiezen, maar dan alleen omdat ik daar nog niet geweest ben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes met het maken van een keuze!
Zelf ben ik in Hong Kong geweest en dat was werkelijk geweldig.
Een vriend van mij die mee was naar HK was ook in Singapore geweest, en die zou HK boven Singapore kiezen, maar zei dat Singapore ook zeker wel de moeite waard was.
Maar zelf vond ik Hong Kong wel zo gaaf, ik zou het absoluut aanraden!