**Met een rapportcijfer van 8,3 staat voor Nederlanders Singapore Airlines met grote voorsprong bovenaan de ranglijst van luchtvaartmaatschappijen. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond. **
KLM Aziatische ondernemingen doen het goed in de luchtvaart. Malaysia Airlines staat tweede met een 8,0 terwijl China Airlines het ook uitstekend doet. KLM staat in de middenmoot. Slechtste
**Maatschappijen als Iberia, Northwest Airlines en Onur Air eindigden op de laatste plaatsen. Reizigers werden gevraagd over zaken als bagageafhandeling, serviceverlening en comfort aan boord, het inchecken en eventuele vertragingen. **
Consumentenbond: Singapore Airlines beste maatschappij24-02-2006
DEN HAAG - Singapore Airlines is ’s werelds beste luchtvaartmaatschappij. Dat blijkt uit een enquête onder Nederlandse reizigers, die deel uitmaakt van een groot internationaal onderzoek. De uitslag van de enquête staat in de Reisgids van de Consumentenbond, die vandaag verschijnt. Op de tweede plaats staat Malaysia Airlines, Onur Air eindigde als laatste.
Ruim duizend reizigers vulden de schriftelijke enquête in en gaven rapportcijfers over de maatschappij waarmee zij vlogen. Gevraagd is naar de mening over de betreffende luchtvaartmaatschappijen: de tevredenheid over inchecken, het comfort en de service aan boord, de bagageafhandelingen en of er sprake was van vertraging. Verrassend zijn de hoge klasseringen van Ryanair en EasyJet. KLM scoort gemiddeld.
Volgens de Consumentenbond is de algemene conclusie dat het aantal vertragingen, overboekingen en problemen met bagage is afgenomen in vergelijking met de vorige enquête in 2000. De gemiddelde vertragingsduur is wel toegenomen en komt nu uit op 2,28 uur. Problemen met bagage deden zich voor bij vijf procent van de vluchten.
Reisrevue: Singapore Airlines beste lijndienstmaatschappij12-01-2006
UTRECHT - Singapore Airlines heeft tijdens de Reisrevue Verenverkiezing de Veer gewonnen in de categorie beste lijndienstmaatschappij. De maatschappij kreeg van de Nederlandse reisindustrie veertig procent van de stemmen en versloeg daarmee vijf andere genomineerden.
Singapore Airlines onderhoudt dagelijkse lijndiensten tussen Amsterdam en Singapore. Er wordt gevlogen met een Boeing 777-200ER.
Helemaal mee eens!
Wij vlogen afgelopen zomer 3x met Singapore Airlines naar Azie.
Wat een service! Vriendelijke en mooie stewardessen, die je om alles kan vragen en ze helpen je graag. Ruime comfortabele stoelen met je prive dvd schermpje voor films en games etc. Prima “vliegtuig” voedsel.
Al met al het beste wat wij ooit hebben gevlogen!
Heel wat van de wereld gezien (backpacker) en dus heel veel gevlogen,…helaas gaat singapore airlines niet naar alle bestemmingen maar als het even kan kies ik voor hen. Low Budget tijdens de reis geen probleem, maar die lange vluchten een beetje relax doorbrengen is wel zo prettig. Dan kom je wat uitgeruster aan
Waarschijnlijk kom je dan met de SQ 323 om 6.30 in de ochtend aan en vlieg je om 8.45 verder met de SQ 281 naar Auckland ???
Deze overstap van 2 uur en een kwartier is voldoende; je bagage wordt op Schiphol al doorgelabeld naar de eindbestemming, dus daar heb je in Singapore geen omkijken meer naar…
Ik heb het omgekeerde al een paar keer gehad: doordat vluchten uit Australie/Nieuw-Zeeland vertraging hadden, moest mijn vlucht wachten en vertrok ik ook later. (Meestal haalden we de vertraging onderweg weer in.) Kan me niet voorstellen dat dit nu anders is!
Bovendien kun je in minder dan een uur overstappen, je hebt ruim de tijd.
in '98 mee naar new york gevlogen! Zeer luxe toen al! hoor er nog steeds goede verhalen over, voornamelijk naar azië. Echter komen de beste verhalen van Malasian Airlines (werk op een reisburo).
Hoi Heidswaan, dan zit ik goed volgende maand ga ik met malaysian airlines naar Maliesie en borneo. heb daar verschillende vluchten,je berichtje doet me goed dus. want beter dan singapore airlines… dat moet klasse zijn dan. heerlijk
We horen natuurlijk ook veel van die verhalen omdat Malaysian Airlines veelal een stuk goedkoper is dan Singapore airlines, dus kiezen mensen eerder voor Malaysian, maar beide blijven natuurlijk prima airlines!
Volgens Fox Vakanties rekent Singapore Airlines nog steeds 300€ brandstofheffing/veiligheidstoeslag aan, van Amsterdam nr Kathmandu. Dit lijkt mij buitensporig veel gezien de aanhoudende prijsdalingen van de ruwe olie. Is dit terecht?
tja dat zijn vaste taxen die waarschijnlijk gewoon blijven staan. Ook SQ wil eerst genoeg stoelen verkopen voordat ze gaan verlagen met de brandstoftoeslag. KLM heeft wel zijn prijzen verlaagd, de rest zal nog wel volgen, dont worry :king:
Ik vind zelf Singapore airlines heel erg fijn. Niet alleen de vlucht zelfs is prettig maar ook de luchthaven. Ik ben afgelopen september van Amsterdam naar Denpasar (Bali, Indonesië) heb me geen moment verveelt en de bediening en eten is uitstekend. Helaas is Singapore airlines een beetje prijzig maar ik heb zeker een goede ervaring met Singapore airlines.
Wat trouwens ook erg leuk aan singapore airport is dat je de stad kan verkennen tussen je twee vluchten in of je eventuele vertraging.