Ervaringen met Singapore Airlines

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van Singapore Airlines

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=21335

SQ, gewoon een goede maatschappij op velerlei gebieden, de Singapore girl krijgt mn voorkeur op een blauwmantelpakje van de maatschappij uit Amstelveen.

Volgende maand ga ik weer met SQ de lucht in naar hun homebase Singapore, ik heb er nu al zin in…

Van alle maatschappijen waar ik mee heb gevlogen staat SQ op nummer één. :thumbsup:

Zojuist met SQ Amsterdam-Singapore-Sydney-Singapore-Chiang Mai-Singapore-Amsterdam gevlogen. in 1 woord Fantastisch!! Met de Airbus A380 van Sydney naar Singapore gevlogen: de economyclass is BIJNA de "oude"businessclass!

Helemaal mee eens ik heb afgelopen september van Amsterdam naar Denpasar (Bali, Indonesië) heb me geen moment verveelt en de bediening en eten is uitstekend. Helaas is Singapore airlines een beetje prijzig maar ik heb zeker een goede ervaring met Singapore airlines.

Singapore Airlines is zeker de beste maatschappij!
In dec07 en jan08 gevlogen AMS-SIN-MEL-SIN-AMS. Van te voren een stoel kiezen is perfect.
Leuk schermpje voor in de stoel met een zeer uitgebreide keuze uit films, tv series, documentaires en spelletjes. Helemaal super.
Het ticket hoefde ik niet zelf te betalen, maar was wel aan de prijs, geloof bijna 1500 euro.
Singepore vonden wij net het tropische verblijf van Artis, maar leuk om eens gezien te hebben. Singapore Changi Airport is mooi met gratis internet en goed hotel om even bij te slapen.

Eén keer met Singapore Airlines gevlogen naar Brisbane Australië. Echt super! >>> Het eten was goed, ik heb me prima vermaakt onderweg door de leuke films, series en Nintendo spellen die ik heb gespeeld op het eigen beeldscherm.

Het personeel is ontzettend vriendelijk en geen last gehad van huilende baby’s onderweg, omdat de stewardessen de kinderen constant vermaakten en in slaap wiegen, zodat de ouders ook een paar uurtjes konden slapen.

Op de terugweg checkten we een dag te laat in (stom, stom, kwam door het tijdsverschil van een dag) en onze ticket werd kostenloos omgeboekt en we konden meteen inchecken.

De tickets zijn inderdaad wat prijzigwer, maar dat is het zeker waard! Zeker omdat je 24 uur in het vliegtuig doorbrengt.

Gewoon goed. Stop-over in Singapore genomen met eindbestemming Kuala Lumpur. Alles perfect geregeld. Indien weer naar Azië dan weer SA!

In één woord geweldig! De beste maatschappij waarmee ik tot nu toe gevlogen heb.
Vanuit Amsterdam naar Londen (met BMair) en dan in de A380 naar Singapore. Wat een luxe en een ruimte. Vriendelijk personeel en goed eten. Te vergelijken met de businessclass bij andere maatschappijen. Wel iets duurder waarschijlijk, maar als je goed zoekt kun je wel een ticket vinden voor een redelijke prijs. In juli had ik een retourticket naar Denpasar voor 820 Euro, terwijl Malaysian 1120 Euro kostte.

Goeie maatschappij! Je kreeg volop eten en drinken!
Ze waren alleen niet echt technisch/slim, de rugleuning van de stoel van mijn vriend brak af (er schoten wat boten los) en ze wisten niet hoe ze dit op moesten lossen en waar mijn vriend heen moest, aangezien hij niet meer op de stoel kon zitten.

De allerbeste luchtvaartmaatschappij waar we ooit mee vlogen was toch wel singapor airlines, een ongelovelijke service aan boord en de immer vriendelijke stewards en hostessen.

Toch spijtig dat Singapore airlines geen tussenlanding maakt in Bangkok,als je vanuit Europa vertrekt.Dat is er bij mij teveel aan,dat je eerst naar singapore moet vliegen,om aldaar een vlucht te nemen naar Bangkok.voor de rest,niets dan lof voor deze maatschappij!g.s

Twee maanden geleden met deze maatschappij gevlogen en ik moet zeggen voor mij de beste maatschappij waar ik tot nu toe mee gevlogen heb.

Goed eten, vriendelijk en ze komen erg vaak langs met water en snacks. Ruime keuze aan films en muziek die je kunt kiezen op je eigen scherm voor je.

Frank

Het is een fantastische maatschappij maar ik vind het jammer dat ze op AMS-Singapore geen nieuwe toestellen inzetten. Blijkbaar te weinig reizigers voor hun nieuwe en grotere toestellen? Ik vind het huidige toestel (ik meen 777-200) niet verkeerd; maar wel minder modern als de diverse nieuwere toestellen die SIA vanuit Europa inzet; het lijkt alsof Amsterdam zo duur voor ze is…ze maar met de goedkopere toestellen vliegen :)…verder was mijn laatste vlucht enkele weken geleden vanaf AMS naar KL werkelijk super!..MAS is nu wel echt een beetje exit (hoewel ik begrijp dat het voor reizigers die naar Maleisie willen wel prettig is dat ze geen overstap hebben)…

Ik vlieg al vanaf 2009 met Singapore Airlines van Amsterdam naar Davao (Philipijnen ) en heb niets anders dan lof.
Voor mij alleen Singapore Airlines.

Al vaker naar Azië gevlogen met SIA, begin november voor het laatst. We hadden toen tickets met airmiles geboekt, dus heel goedkoop, maar mijn man is ziek geworden en we moesten eerder huiswaarts. SIA gebeld met de vraag of we de tickets toch om konden boeken. Het was geen probleem en binnen tien minuten was alles geregeld, zonder bijbetaling. Echt een top maatschappij.

Ik vlieg volgende week met Singapore Airlines naar Nieuw Zeeland (met SIA naar Singapore en daarna met Air New Zealand naar NZ). Ik heb geen ervaringen met SIA, dus bij deze een vraag.
Ik mag 30 kilo meenemen en vroeg me af of ik dan ook meer koffers mag meenemen (dus 2 koffers die samen 30 kilo wegen). Ik kan het nergens vinden.

Hopelijk krijg ik snel bericht aangezien ik volgende week al vertrek.

Hoi hoi,

Zoals wij 'm lezen is het echt gewicht ongeacht aantal koffers. Geldt in ieder geval voor alle concurrenten in de regio met 30 kg…

Sukses,

<Erik> & [Sandya] /later dit jaar eerste keer economy met SQ…

Ja hoor, 30 kilo mag ook in meerdere koffers zitten. Zolang je in totaal die 30 kilo maar niet overschreid.

Je verwart het misschien met het ‘pieces’ systeem dat Amerikaanse maatschappijen vaak gebruiken, dan mag je 2 stuks bagage meenemen. (maar dan zit er ook nog wel een max. aan het gewicht hoor)