Sim card MTN en voordeelcard Pick n Pay en Spar

Wij zijn net terug van een 4 weekse rondreis door ZA van Johannesburg naar Kaapstad. Het was een geweldige ervaring ondanks alle twijfel betreft veiligheid aan het begin.
We hebben voor de liefhebber een geactiveerde MTN Simcard die nog t.m eind juni geldig is. Data voor internet en airtime voor bellen heel makkelijk op te waarderen en is dan 1 maand geldig.
Wij hebben er erg veel gemak van gehad met name TT Go met actuele verkeers informatie.
Verder hebben we nog voordeelkaarten spar en Pick n Pay die gebruikt kunnen worden. [emoji4]

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Voordeelkaarten van Spar en Pick 'n Pay ken ik niet: hoe werkt dat?

Palenque, wat bedoel je dat de SIM kaart maar tot eind juni geldig is? Als het een prepaid simkaart is, blijft die toch geldig, mits je hem elke 3 maanden activeert. Of bedoel je de waarde die er nog opstaat?

Toetske, de PnP voordeelkaart, je krijgt R1 voor elke R50 die je uitgeeft.
De Spar voordeelkaart, je kan rewards inruilen, maar niet elke Spar in Zuid Afrika doet hieraan mee, dus iets minder interessant.

@Moonrise, klopt de sim card blijft geldig mits je hem binnen 3 maanden opwaardeert. Er staat nu nog 800 mb data op voor internet. Airtime is verlopen. Data is volgens mij ook maar 1 maand geldig. Dus daarna binnen 3 maanden opwaarderen.
MTN had overigens prima bereik.

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Wij vertrekken op 12 juli dus net te laat voor de sim card. Mag ik vragen waar je die gehaald hebt en of dat snel en makkelijk ging?

Klopt en MTN is gewoon erg goed, hebben wij al jaren…beter als Vodaphone gewoon…

@ Moonrise: bedankt voor de info over PnP- en Spar-voordeelkaarten
Het systeem van MTN ken ik niet maar bij VodaCOM (want, Annemieke, Vodaphone bestaat volgens mij niet in ZA) volstaat het om de zes (?) maanden een betalende actie uit te voeren; wij sturen dan een sms naar ons Belgisch nummer en zo hebben we al sedert 2008 hetzelfde (prepaid) nummer in Zuid-Afrika en weten we bovendien of het nog werkt.

@ Elly1
een (prepaid) simkaart koop je eigenlijk het gemakkelijkst op de luchthaven. Zij zullen er ook voor zorgen om alles in te stellen zoals het moet. Normaal gezien wordt jullie paspoort verlangd, want ook in Zuid-Afrika kan men niet zomaar een prepaid simkaart kopen (omwille van kriminaliteitsredenen). Daar noemt men het systeem RICA: http://www.gds.co.za/?page=rica_info

Airtime blijft volgens mij geldig zolang een gsm-nummer actief is; (internet-)data vervalt in de meeste gevallen na een maand.

Airtime via *141# staat nu op nul. Data voor internet nog steeds op ca 850 mb.
Wanneer dit verloopt zal de sim nog 3 maanden actief zijn. Via de MTN sim kan ik gewoon in nl internetten. Dus mogelijk is de sim na juni ook nog gewoon bruikbaar.

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Zonder reclame te willen maken, wij vragen op voorhand een sim kaartje aan bij https://b4i.travel/za/
Op de luchthaven ligt dan onze simkaart reeds klaar in de vodacom shop. Wij nemen enkel data. Je krijgt dan wel een telefoon nummer waarop familie in het thuisfront in geval van nood naar je kan bellen. Om zelf te bellen gebruiken wij skype.

Christophe

Niemand de MTN compleet met 800MB data en telefoonnummer? Dat wordt recyclen…

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Ik had een pm gestuurd, als ie in juli nog bruikbaar is wil ik hem graag van je overnemen :slight_smile:

Is het trouwens ook mogelijk om je telefoon als hotspot te gebruiken? Is tethering toegestaan?

Ik had je pb niet gezien sorry. Wil er terugsturen, maar geeft error
Allicht is de sim in juli nog actief. De data die je voor internet nodig hebt staat er nog steeds op 844 mb. Dat komt doordat we op 13 maart de data nog hebben opgewaardeerd. Dus lijkt me dat de sim tot 13 juli zeker actief is…mits je de boel opwaardeert.
Foon nummer 065 541 ****
Check nummer 123888#
Dus mocht je geïnteresseerd zijn hoor ik het wel via een pb. Allicht wordt het reageren wat lastig maar daar vinden we wel wat op
Groetjes

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Ja Tethering en hotspot werkt als een lier.

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

Ik kan je geen privé-berichtje sturen. Krijg deze quote:

palenque has exceeded their stored private messages quota and cannot accept further messages until they clear some space.

Ik wilde je m’n emailadres sturen, zet dat liever niet op een openbaar forum :wink:

Probleem lijkt opgelost…pb kan gestuurd worden

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app