Ik had een vraag aan jullie reisgangers. Ubud stata bekend om zijn kunst, sierraden en natuurlijk de mooie cultuur. Ik ben 2 maanden geleden in Ubud geweest, maar tot verbazing heb ik gehoord dat hier een sierraad geproduceert word, wat in Nederland voor 3 keer zoveel over de toonbank gaat. Ik heb het adres van deze fabriek/winkel alleen ben dus helaas niet meer in Ubud. Nu is de vraag, is het mogelijk om sierraden te laten verschepen of mee te laten nemen door andere reisgangers?
Dit is een globale vraag, en geen directe. Maar indien iemand zich in Ubud bevindt en binnekort naar Nederland gaat, en deze gunst eventueel wil verrichten (uiterraard tegen vooraf betalen) hoor ik het graag.
Ja, het is mogelijk om sierraden (en andere dingen) te verschepen vanuit Indonesie. Maar het maakt het wel makkelijker als je daar een contactpersoon hebt die de zaak voor jou op de post kan doen.
Heb je al contact gezocht met die fabriek? Misschien kunnen zij het zelf wel voor je regelen. Al is het wel een nadeel natuurlijk om vooraf te moeten betalen, je moet iemand wel kunnen vertrouwen.
De fabriek reageert niet op emails. Diegene van wie ik dit gehoord heb is er naar toe geweest en had het tasje nog, daar heb ik de email van gemaild maar tot nu toe nog geen gehoor. Zo’n contact persoon is inderdaad lastig om zo maar te vinden… Maar misschien dat hier betrouwbare expats op dit forum zitten?