Hallo,
Wij gaan eind mei naar Costa Rica en willen naar Drake Bay gaan als uitvalsbasis voor Corcovado & Isla del Cano en ik heb een aantal vragen:
Hoe kom je vanuit Sierpe naar Drake Bay, ik vernam dat veel hotels vanuit Drake Bay het vervoer regelen, klopt dat?
Nog tips voor hotels in Drake Bay en wat is een must mbt Corcovado & Isla del Cano?
Heeft iemand daarnaast ook nog tips voor overnachten bij Monteverde en hoeveel dagen heb je hier nodig?
Is een huurauto aan te raden voor reizen in Costa Rica of kun je beter gebruik maken van het openbaar vervoer?
Op het einde van de reis willen we duiken bij the bat islands en catalinas; heeft iemand daar ervaringen mee?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Carlijn
Via Wereldwijzer app
De meeste hotels in Drake pikken je op in Sierpe of in Palmar Sur.
In Sierpe gaat de boot rond 11.30 uur.
Er is vaak ook nog een middagboot.
Met een huurauto door Costa Rica gaat prima. Je kunt overla komen en
je bent niet afhankelijk van het trage openbaar vervoer die bij elke lantaarnpaal stopt.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Drake Bay: een aanrader is Cabinas Manolo, aardige mensen, uitstekende gidsen, eenvoudig maar netjes en schoon. Zij kunnen alle soorten trips voor je regelen als daar eenmaal bent. Te boeken via hun eigen website of booking.com. Ik raad je aan dat rechtsreeks te doen. Verwacht niet dat je binnen 24 uur een antwoord hebt. De wereld gaat daar (gelukkig) nog een stuk trager.
Ga naar Sierpe, meld je bij Restaurant La Sirena, Perla del Sur, ( op het hoekje aan het water) bij don Jorge, of bij Restaurant Las Vegas. Medewerkers van Perla del Sur laten je zien waar je de auto veilig en bewaakt kunt parkeren. Dan ga je terug naar het restaurant en wacht af tot de boot omstreeks 11:30 uur vertrekt. Bij Drake Bay moet je het water inspringen en naar het strand waden. Neem dus niet te veel spullen mee. Manolo wacht je op bij het strand, of een taxi brengt je er naar toe.
vanuit Drake Bay kun je gaan duiken bij het nabij gelegen Caño Island. In de regentijd is het water wel wat troebel. Veel vis, waaronder haaien zijn er te zien! Niet goedkoop.
Veel plezier
Otto
De Gelukkige Aap
Ojochal
Hoi carlijn,
Ik heb zelf erg goede ervaringen bij ‘Poor mans Paradise’ Zij hebben ook een boot vanuit Sierpe, die door Samuel wordt bestuurd. Hij is tevens ook gelijk de gids als je naar Isla del Cano of Drake Bay of naar het national parc La Sirena gaat! Echt een aanrader.
Zoals Otto al zei, je komt met de boot aan vlak voor het strand, dus je moet door het water lopen om op het strand te komen. Neem absoluut het noodzakelijke mee (zaklamp +deet is een MUST) voor 4/5 dagen in een kleine rugzak en laat de rest bij het restaurant in Sierpe.
Poor mans paradise is erg gezellig en ligt op een goede plek. Je loopt er zo langs het strand naar Drake Bay en naar Rio Claro. Echt Paradijs!
Echter verwacht niet te veel van deze accomodatie, het is erg primitief! Ze hebben pas 4 maanden elektra
Geen internet in deze uithoek en koud water. Het eten simpel maar goed. Je komt hier echt voor je rust!
's avonds zal Samuel salsa lessen geven in de bar, waar ook de rest van de familie en locals zitten.
Mocht je daar naar toe gaan, doe Samuel dan zeker de hartelijke groeten van me 
In Monteverde heb je in principe 3 dagen genoeg aan. De meeste mensen gaan hier de claudforest canopy tour doen, waar je al 1 dag voor moet uittrekken. Zelf vond ik deze te duur en als je deze al eens gedaan hebt (ik heb het in Thailand al eens gedaan) dan is er niet zo veel meer aan. Daarnaast kom je in alle nationale parken wel hangbruggen of spannende oversteken tegen, waardoor ik het geen toegevoegde waarde meer vond. Een alternatief is zeker om een wandeltocht te maken in het Monteverde Claudforest Reserva. De paden zijn hier goed aangelegd en ook hier klim je hoog de wolken in en zul je merken wat ze bedoelen met ‘claudforest’
Neem je poncho mee! Op een paar kolibries na zul je hier weinig dieren vinden, daarvoor is het een heel andere vegetatie. Hier is ook een hangbrug van 100m. Ook het Curi cancha reserve is prima zelf te ontdekken, zonder gids. Een leuke slaapplek is Los Pinos. Dit zijn bungalowtjes met een keukentje. Je kunt hier dus zelf lekker ontbijt maken, koffie en evt 's avonds zelf eten.
Veel plezier!
Groetjes
Babeth
Hallo.
Drake bay is een goede uitvalsbasis voor onder andere Corcovado NP en ook Cano Island.
Wij verbleven in Cabinas Jademar en hebben hier een heerlijke tijd gehad! Je hebt keuze uit een kamer met airco of een vrijstaand ‘huisje’ met ventilator.
Je kan via hen ook alles boeken. Oa de sirena tour door corcovado, de nachttour (met lokale jongen naar het landgoed van opa) en ook duiken hebben wij via hen geboekt. Allemaal stuk voor stuk erg goed geregeld.
Voordeel is ook dat je bij Cabinas Jademar met creditcard kan betalen, wat soms handig kan zijn aangezien er daar geen pinautomaat is.
Je gaat inderdaad via Sierpe met de boot naar Drake Bay. Kaartjes kosten 15 dollar pp. Handig is om er ruim op tijd te zijn. De bootjes gaan zodra ze vol zijn, maar er zijn er genoeg! Bij ons had het hotel al een plekje in de boot gereserveerd. Bij Drake aangekomen moet je inderdaad een klein stukje door het water. Maar hoger dan je bovenbeen (en ik ben vrij klein) komt het niet. Je koffers/tassen worden netjes naar het strand gedragen.
Wat je ook kiest, geniet! Het is er prachtig!
Zag je dat je nog een vraag had over monteverde:
Wij hebben daar 2 nachten verbleven maar vonden dit wat aan de korte kant. Je bent natuurlijk toch ook aan het reizen waardoor je tijd verliest. De weg naar monteverde is onverhard en niet heel makkelijk om zelf te rijden. Wij hebben via La Fortuna gereisd en hebben daar een bus-boot-bus vervoer geregeld naar Monteverde.
In Monteverde is veel te doen. Wat wij erg gaaf vonden was de zipline met Extremo! Ook heb je een aantal goede restaurants en natuurlijk het Nevelwoud (wel gids nemen anders zie je toch een stuk minder) Oa de mooie Quetzal hebben wij daar gezien!
Goed alternatief en lang niet zo toeristisch als Monteverde is San Gerardo de Dota. Dat ligt tussen San José en San Isidro, ten westen van de Interamerica Sur (2).
Met een gids 's morgens vroeg een wandeling door de ongerepte nevelwouden maken en dan quetzals spotten. Er zijn diverse natuurparken in de buurt.
De weg naar San Gerardo is goed te doen met een 4x4, zonder al die hobbels die je wel aantreft onderweg naar Monteverde.
Veel plezier,