29 dagen costa rica Februari 2016, hulp met route

Hoi Allemaal

In Februari ga ik backpacken in costa rica 28-01 aankomst en 27-02 vertrek, dit zal voor mij de eerste keer alleen backpacken worden. Ik kom alleen niet uit met de route hoe langer ik me verdiep in alles hoe langer de lijst met dingen doen/zien word. Ik wil vooral opzoek naar natuurlijk de natuur, duiken en avontuur maar wil vooral de touristische plekken vermeiden wat lastig gaat worden denk ik.

Tot zover ben ik gekomen:

28-01 aankomst San Jose
29-01 Bus/boot naar drake bay ( wil verblijven in drake bay backpackers hostel)
30-01 drake bay
31-01 Corcovado
01-02 Corcovado
02-02 duiken cano island
03-02 vertrek uit drake bay naar…???
en dan verder kom ik uit op:
Tenorio National Park
Manuel Antonio National Park
Monteverde National Park
Raften Turrialba
Poas Vulcano
Arenal (is het de moeite of te toeristisch)

Hebben jullie nog plekken ideeen die ik echt moet doen zien, of zeggen juist dat moet je absoluut niet doen.

Weten jullie nog mooie duikspots buiten cano Island?

Alvast bedankt voor de reacties.

Voor de bus. Kijkt eens naar deze site:

Je moet vroeg uit San José naar Palmar. Daar een taxi of de collectieve naar Sierpe.
De boot gaat om 11.30 en 15.30 uur naar Drake.
Vanaf Drake kun je weer via Palmar naar de Pacific gaan. (boot gaat om 7.30 uur)
Ojochal of Uvita of Dominical.
Dan verder naar het naarden Manuel Antonio (erg druk) Monteverde, Tenorio of Rincon de la Vieja.
Via Arenal naar Sarapiqui en dan naar de Cariben.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Als je toeristische plekken wilt vermijden zou ik niet naar Manuel antonio gaan. Dat is heel erg toeristisch! Wij zijn in 2014 ruim 2.5 maand in Costa Rica geweest en mijn favoriete nationale parken zijn Cabo Blanco (puntje van nicoya schiereiland ) en Cahuita aan de caribische kust. Veel minder toeristisch en veel mooie natuur.
Sowieso waren wij fan van de caribische kust omdat de sfeer heel relaxed is anders dan de rest van het land. Je kan daar overigens ook duiken. De nevelwouden van monteverde en santa Elena vonden we heel gaaf. Ziplinen is een aanrader als je op zoek bent naar avontuur.
Wij vonden arenal ook tegenvallen. Door veel bewolking de berg bijna niet gezien en wederom vrij toeristisch.

Succes met het plannen van je reis.
Rosa

Drake Bay is een dorpje aan de kust, niet zover van het Nationale Park Corcovado. Dat betekent dat de natuur van Corcovado ook te zien is bij Drake Bay. Hotels en hostels in Drake Bay bieden dagtrips aan naar twee rangers stations: La Sirena en San Pedrillo. Ik raad je aan naar La Sirena te gaan omdat daar meer te beleven valt. Je kunt ook een meerdaagse tour maken naar dit rangerstation. Je slaapt dan in een eenvoudige hut bij het Rangerstation. Bedenk wel dat al die trips niet bepaald goedkoop zijn! Meer info ook op: http://www.corcovadoguide.com/ en ook http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=135272.

Je kunt ook een hike gaan maken in de omgeving van Drake Bay. Midden in het dorp is een restaurantje, gerund door een Amerikaan. Hele grote borden worden daar gesereveerd. Als hij op zijn praatstoel zit weet hij jou heel veel te vertellen over de directe omgeving van Drake Bay en waar je allemaal naar toe kunt wandelen.

Backpackers gaan ook graag naar Montezuma, helemaal in het zuiden van het schiereiland van Nicoya.
Natuurliefhebbers zijn razend enthousiast over deze lodge, onderweg van Drake Bay naar Quepos.

**Playa del Coco **is een duikspot, dat ligt aan de Pacific, meer in het noorden, in de provicie Guanacaste.

Veel plezier en een goede reis,

Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com

Een videootje van een hangbrug bij Drakebay:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“mLSWqf_DnB4” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Arenal is een mooi gebied, kun je goed wandelen. Vanaf hier ook de moeite waard om naar Boca Tapada te gaan, omringd door veel natuur en mooie vogels. Een stukje zuidelijker kun je naar San Gerardo de Dota gaan, in de Quetzal vallei. Dit is sprookjes achtig mooi, bijzonder klimaat vanwege de hoge ligging.