Corcovado: Drake Bay

hoi ,

wij willen graag in juni naar corcovado, heb leuke verhalen gelezen over drake bay, is het evrstandig dit van te voren te regelen/reserveren?

Wij hebben twee jaar geleden Corcovado bezocht, ik had alles vantevoren geregeld bij costaricaonline.nl. We sliepen in Jinetes de osa, eenvoudig maar heel gezellig, maar zeker een aanrader. We hebben gesnorkeld en gewandeld in het natuurgebied.
Drake Bay is per auto nauwelijks te bereiken, ik denk in het regenseizoen helemaal niet. Er is wel een vliegveldje. Je kunt ook je auto stallen in Sierpe en van daaruit met de boot. Als je van tevoren iets boekt kun je daar met de boot opgehaald worden, er is geen reguliere bootdienst. Veel hotels liggen aan zee, je wordt per boot afgezet op hun strandje.
Je kunt ook vanaf de andere zijde het schiereiland bezoeken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Als je alles wilt weten over Corcovado dan zou je eens contact op kunnen nemen met Barbara de Groot. Zij heeft daar een aantal jaren gewoond en gewerkt als gids en kent het schiereiland dus heel goed.
Je kunt haar [EMAIL=“chesternl@hotmail.com”]hier e-mailen voor alle informatie.