Siberut: info welkom !

Heeft er iemand persoonlijke of “van-horen-zeggen” informatie over een 10-daagse tocht naar Siberut?
Aangezien ik met ettelijke kilo’s fotomateriaal deze trip wil ondernemen, had ik graag geweten wat ik mag verwachten van het klimaat, de moeilijkheidsgraad van deze trip en de mogelijkheden tot portretfotografie. Wat mag ik verwachten van fauna en flora? Wat hoort er thuis in mijn backpack? enz …
Een vb van de trip die ik wil maken, vindt je hier http://www.seruling-travel.com/index.php/tours/siberut_island_adventure_tour/

Alle aanvullende of relevante informatie is welkom.
Alvast bedankt !

Tips voor de trip heb ik niet, wel voor je bagage.

Ik heb verschillende keren in Indonesie gehad dat mijn bagage nat werd. Of omdat mijn boot omsloeg (bijna aan wal, ik mankeerde niets), of omdat er golven van meer dan een meter over het dek van mijn bootje sloegen. Ik had die keren gelukkig alleen mijn onderwatercamera bij me.

Ik raad je aan een drypack te kopen voor je cameraspullen, mocht het mis gaan dan blijft je apparatuur tenminste heel. Een SD-kaart kan tegen zout water (wel meteen spoelen met flessenwater), de rest van je camera niet.

**HIER**kun je meer lezen over een heftig verblijf op het eiland Siberut. Het is wel informatie uit 1993 maar “van horen zeggen” is er niet echt veel veranderd…

Mercikes alvast voor deze info en de link.
Meer informatie of aanbevolen plaatselijke reisbureaus voor deze trip blijven natuurlijk welkom.

Ik weet niet of je ook in Bukittinggi komt, daar zijn een aantal gidsen te vinden in de café 's aan de Jalan Ahmed Yani die trips naar Siberut organiseren. Meestal is het wachten op meerdere mensen om zo de kosten te drukken.

Volgens de LP zou je in Bukittinggi de beste prijzen vinden voor deze trip.
Aangezien ik met mijn gezin ga (4 personen) vrees ik niet voor de wachttijden om een groep samen te stellen. Eventuele wachttijden kan ik gebruiken om de streek rond Bukittinggi te verkennen.
We hebben een volle maand om van Padang naar Banda Aceh te reizen waar we onze reis afsluiten op Pulau Weh om te duiken.
Grootste interesse gaat dus uit naar Siberut en Pulau Weh, maar tussendoor pikken we een vulkaantje mee en gaan we naar de aapjes kijken.

Toch alweer bedankt voor de info. Op een ander forum werd ik trouwens getipt over jouw kennis van zaken (waarvoor dank aan Jenny) :wink: