Sian Ka'an

Sian Ka’an is een erg mooi gebied gelegen op een schiereiland (soms maar 15 meter breed). Wij zijn hier een dag heen gegaan en hebben dit gedaan middels een jeepsafari. De ter beschikking gestelde auto’s waren prima (Dodge Nitro) maar helaas niet open zoals een echte jeep zou moeten zijn. hier draaide het echter niet om!
Na 45 minuten over het schiereiland te hebben gereden vanaf de verzamelplaats (plusminus 45-60 minuten van Playa del Carmen) kwamen wij aan bij het haventje. Hier kregen we wat te eten en werden we in verschillende kleine motorbootjes verdeeld om de baai in te gaan. in een woord: Prachtig! Wilde dolfijnen zoeken je op en zeeschildpadden komen regelmatig omhoog. Ook verscheidene vogels kun je bekijken en krokodillen in de mangroven zijn ook geen uitzondering.
Na hier 1,5 uur te hebben doorgebracht voeren we langs de kust naar een snorkellocatie waar zeer veel vissen, koraal en zelfs een aantal kreeften te zien waren. Als afsluiter: “natural pool” een stuk van ongeveer 200 bij 400 meter dat slechts een meter diep is en het echte tropische gevoel creëert, prachtig! Grote zeeslakken en schelpen kon je zo bekijken en eventueel oppakken.
Sian Ka’an is een aanrader voor natuurliefhebbers!

1 like

Hier wil ik dus ECHT heen!!

ik ga dus deze zomer naar mexico en wil graag deze excursie doen daar! Waar heb je deze excursie geboekt en kan dat overal wel een beetje of niet? en voor de rest nog meer tips wat je daar echt moet doen?

Bedankt alvast! haha

Same here… dus ik hou dit in de gaten!