Hallo allemaal,
Wij gaan samen naar Mexico in juli 2012.
We zijn ons een beetje aan het orienteren voor excursies. Nu lees ik veel over natuurparken. Zoals Xel Ha, Sai Kaan en uhmm dr was er nog eentje maar ik ben de naam vergeten.
Wat is het verschil tussen deze parken?
Zijn er nog andere leuke excursies? Tulum e.d. weet ik wel. Maar wat is er bijvoorbeeld te doen op Cozumel? Ik had ook iets gelezen over walvishaaien spotten, kan dat ook in juli?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr Anika
Niemand die mij enige informatie kan verstrekken??
Dag Anika,
Wij vertrekken nu dinsdag.>>>
En ben ook volop de laatste trips aan het uitzoeken / berekenen :biggrin:
Wij zouden volgende trips willen doen Xcaret, Chichen Itza, Valladolid, Coba, Pac-chen, Isla Mujeres en Xhela…:cheer:
Ik breng je op de hoogte van zodra we terug zijn 15 februari :vak02:
Groetjes,
Tania
Hallo,
Dat zou heel fijn zijn! Ik ben benieuwd…
Hoelang gaan jullie??
Lekker joh, hier dat slechte weer en daar mooi, lekker warm weer.
Veel plezier.
Groetjes Anika
Hoi Anika,
tussen Xel-Ha en Sian Ka’an zit een behoorlijk verschil.
Bij Xel-Ha is het net alsof je een water pretpark bent, wat best een leuk en mooi park is, maar ze m.i. bij het zwemmen met dolfijnen niet erg diervriendelijk bezig zijn. Het is meer voor de pret.
Sian Ka’an is een ecosysteem natuurpark, welk o.a. met een kano verkend kan worden. Hier id het veel meer educatief.
Hallo,
Heb ze allemaal gehad, en inderdaad Xel-HA en x-caret zijn meer parken die voor vermaak zorgen maar ook leerzaam zijn. Sian Khan is een natuurpark waar rondleidingen gegeven worden. Meestal wordt dit in combinatie met jeep toer gedaan. Ik zelf vond het best goed. Denk er aan het is een lange dag zeker als je zelf de jeep rijdt. Wat minder mensen doen maar zeker zo goed is. Zelf vind ik de beste, is de reis naar Ek Balam en Rio lagartos. Op 1 dag heb je een prachtige ruine en een geweldige bootreis in een lagune. Hier kom je de grootste kolonie Florida flamingo’s tegen. Dit is wel even een kippenvel moment. Nu moet ik wel even zeggen dat ik nogal een natuur liefhebber ben, en dat ik op natuurgebied dan ook soms iets anders kijk dan de normale toerist. Gaan er kinderen mee of ben je zelf niet al te ondernemend ga naar een van de parken (xel-ha, x-caret) die dichtbij liggen neem de coperativo of de bus en boek niet, ga zelf, wel vroeg vertrekken. Kijk even in de folders die men overal krijgt welk park het best bij je past. Een van de 2 heeft heel leuke shows. Denk eraan deze parken zijn niet goedkoop. Wil ze snorkelen en een bountystrand, neem de bus of coperativo naar Akumaal beach. Zoek maar naar foto’s op google. Fijne vakantie gewenst.
2 likes
wij gaan in juli naar puerto morelos. nu zouden wij daar graag enkele excursies doen, vooral naar de natuurgebieden, ook zouden wij graag enkele dagen gaan snorkelen, mijn vraag is of we nu in playa del carmen moeten een excursie boeken of dit via een onze hostess in het hotel. Er zijn heel veel excursies te doen , en blijkbaar heb je bij iedere tripaanbieder een andere excursie, dus ja… wat info vooraf is altijd welkom. Kan je daar ook ev. een taxi huren voor 1 dag om met je rond te touren of is dit niet aan te raden?