sfeer onder backpackers thailand

Hoi,

Ik ga in sept/oct reizen door Thailand. Mijn laatste keer backpacken is al jaren gelden en was in andere landen…

Ik vroeg me af of er veel contact is tussen backpackers en of je makkelijk andere mensen leert kennen… Ik ben van hostels gewend dat je op slaapzalen makkelijk contact maakt, maar als je je eigen hutje op het strand hebt zonder gemeenschapelijke ruimte vraag ik me dat af… wat zijn jullie ervaringen?

Verder las ik dat sept/oct het regen seizoen is… ik ga er van uit dat het een beetje a la singapore/indonesie is en dat er elke dag even een plensbui valt en dat het de rest van de dag wel ok is…

Verder ga ik me hier even inlezen :slight_smile:

Alvast bedankt,

Mark

Hoi Mark,

Allereerst welkom op het allerleukste reizigersforum van Nederland !

Als je zelf makkelijk contact maakt, dan is het geen probleem in Thailand om in contact te komen met andere backpackers.
Backpackers zoeken elkaar vaak toch wel een beetje op (daar heb je al ervaring mee) en wisselen goede/slechte ervaringen en de beste tips uit. Je komt elkaar vaak overal weer tegen, in de treinen, op de bounty-eilandjes, op khao san road etc etc.
Als je je eigen hutje aan het strand hebt, ontmoet je elkaar vaak wel in de restaurantjes en vaak worden er 's avonds ook wel films vertoond waar je ook weer de “backpack-collega’s” ontmoet.

En vergeet als backpacker de bijbel onder reizigers niet: de Lonely Planet, vast wel bekend. Vind ik persoonlijk een echte must, maar meningen verschillen natuurlijk.

Als je zelf er verzorgt uit blijft zien dan is contact met thaise mensen ook niet moeilijk en blijf voor al beleeft dan is succes verzekert in thailand thaise mensen zijn zeer behulpzaam over het algemeen.

En zorg dat je in ieder geval een paar woordjes/zinnetjes Thai kent. De Thai waarderen dit heel erg en vinden het leuk als je een beetje de moeite hebt genomen om wat phaasaa thai te spreken. Wellicht dat ze een beetje moeten lachen om de uitspraak, maar dit is zeker geen uitlachen ! Thai spreken is nu eenmaal vrij lastig voor een farang, maar ze zien in ieder geval dat je de moeite hebt genomen.

Thailand is geen land van slaapzalen, dus daar zul je geen mensen tegenkomen. Wel in de bus, de trein, in een restaurantje, bij een tempel, zomaar op straat, op het strand, eigenlijk overal. Ik heb het weleens gepresteerd om 3 dagen lang geen blanke te spreken, dus het kan wel, maar dan moet je echt mensen gaan ontlopen of buiten de toeristische routes blijven.
Wat betreft de regen, ja er viel weleens een bui in oktober, maar niet zo dat je dagenlang aan je kamer gekluisterd zit.

Veel plezier!

loesinazie.punt.nl