Afgelopen weekend onze vliegtickets geboekt voor een 14 daagse rondreis door Ierland.
We vertrekken vanaf Dublin en eindigen daar ook. B&B’s hebben we nog niet geboekt.
Nu een beetje zoekende wat we precies willen qua reis. Ons reisschema ziet er (nu nog, kan veranderen) als volgt uit. Schema komt eigenlijk rechtstreeks af van een kant en klare reis van een touroperator;
Dag 1 en 2: Kilkenny
Dag 3: Dunmore East
Dag 4 en 5: Cobh
Dag 6,7 en 8: Killarney
Dag 9 en 10: Lisdoonvarna
Dag 11 en 12: Oughterard
Dag 13 en 14: Dublin
Wie kan ons hier helpen; zijn eigenlijk nog op zoek naar tips voor ons reisprogramma. Wellicht aanbevelingen of wat beter kan in het reisschema?
Ik ben Bianca, ik ben tevens de beheerder van de Ierland groep op deze site. Ik woon zelf in Dublin al bijna 9 jaar met mijn Ierse vriend uit midden Ierland maar ik reis elke maand wel een weekend ergens naar toe. Ik ben redelijk bekend met county Clare, Galway, Donegal en Mayo en Kilkenny, Tipperary, Waterford, Wexford en Cork heb ik ook bezocht.
Ik zou zeker verder kijken dan dat lijstje. Ik denk dat het een lijstje is die gemaakt is op basis van goedkope hotels of zo.
Ik zou ook zeker beginnen met Kilkenny en een kijkenje nemen in Kilkenny Castle. Maar u zou ook de Rock of Cashel (Tipperary) er aan kunnen toevoegen riching Cobh en Cork (Cork is de 2e stad van het land) Daarna via Kinsale naar Kilarney en Dingle (Ring of Kerry en Dingel kan je bijna niet missen). Dan ipv van Lisdoonvarna zou ik Lahinch of Doolin kiezen (Cliffs of Moher is 1 van de attracties om te bezoeken) en zo via Galway terug naar Dublin te gaan.
Via verschillende websites kunt u B&B boeken maar het is niet nodig om deze nu al te boeken. Deze kunt u onderweg boeken of u belt ze een paar dagen van te voren op. Ze hebben dan een lijst met andere B&B’s mochten ze vol zijn.
Behalve in Dublin. Het is verstandig om de laatste 2 dagen alvast te boeken want in Dublin is het altijd lastig om voor een redelijke prijs iets te boeken.
Kunt u hiermee verder?
Neem gerust via deze forum met mij contact op voor tips over Ierland.
Allereerst hartelijk dank voor je zeer duidelijke, snelle en informatieve post !
Zonder uren van je tijd te willen opslurpen; wat zou jij voorstellen qua reisschema ?
Zoiets (van je post uitgaande?);
Dag 1 en 2: Kilkenny
Dag 3: Dunmore East -> ?!
Dag 4 en 5: Cobh
Dag 6,7 en 8: Killarney
Dag 9 en 10: Lisdoonvarna -> Lahinch / Doolin
Dag 11 en 12: Oughterard -> Galway
Dag 13 en 14: Dublin
Ik vraag liever informatie op bij jou als dat ik naar een touroperator ga, want daar krijg ik inderdaad zoals je zelf schets de meest toeristische plaatsen die er bestaan, terwijl er een paar KM verderop waarschijnlijk mooiere pareltjes van plaatsen liggen.