September: Indonesie - Bali - Lombok - Flores - Gili's 2014

Hello,

Ik zoek mensen die ook in september naar Bali/Lombok gaan!

Lijkt me leuk om de voorpret te delen en daar samen wat dingen te doen. Mijn naam is Pieter, 29 uit Haarlem. Ik ben er al eens eerder geweest dus ben iets ervaren!

Gr Pieter

Hallo,

Voor hoe lang ga je of ben je van plan te blijven? Ik ben in Oktober op Bali, ik wil ook gaan eiland hoppen.
En de laatste drie dagen ben ik op Lombok/ Gili. Ik heb nog geen accomodatie dus alles staat nog open.
Dus mocht je een leuk adresje hebben van een hostel/ guesthouse of daar willen meeten, ik hoor het wel.

Groetjes Debby

Hi Debby,

Leuk! Ik ben er van 11 september tot 11 oktober. Ben van plan op Nusa Lembongan te beginnen daarna de boottocht richting Flores te doen en wellicht daar te blijven voor een tijdje. Lombok wil ik ook nog verder verkennen, paar dagen gili’s en dan weert terug naar Bali.

Maar goed, ik weet ook dat bij backpacken niets vat staat dus ik sta open voor alles.

Ik zal je even aanmelden op FB, das wat makkelijker.

Gr Pieter

Hi Pieter,
Ik heb je verzoek op fb gelezen. Ik heb mijn ticket van 9-30 oktober, dus dat wordt wel erg krap denk ik.
Zelf ben ik nog niet/ nooit op de nusa lembongan geweest, maar wilde eigenlijk voornamelijk naar Ubud en omstreken.
Tussendoor misschien nog naar Ambon, tenminste dat is de bedoeling omdat enkele kennnissen van mij ook gaan en daar zitten.
Dus wilde ik ze daar meeten. Ik vind het erg spannend. Ik zag dat je al eerder was geweest, ook backpack?

Hey Pieter,

Leuk idee om op Nusa Lembongan te beginnen, mooi eiland. Eventueel ook leuk om daar een scooter te huren en in één dag het eiland (beide eilanden) even door te rijden. Ik heb daar geslapen bij Linda’s (hotelletje aan het strand, zeer relaxte plek). Ben toen met de hotelmanager wezen snorkelen tussen Nusa Penida en Nusa Lembongan –> Aanrader

Veel succes met het plannen de komende tijd :slight_smile:

Zie hier voor mijn verblijf op Nusa Lembongan:

923114_652257711456977_189315674_n.jpg

Hi Hacquebord,

Thanks voor je tip! Heb vorige keer ook al een scootertje gehuurd op Lembongan. Maar ik was er maar een dag of vier toen. Heb daardoor maar 1 keer bij manta point wezen snorkelen. Dat was zo vet, 14 manta’s om me heen! Dus ik wil dat zeker nog een paar keer doen :wink:

Maar jij gaat toevallig niet in september?

Gr Pieter

Helaas niet, ik ben de gehele maand juni in Indonesië, daarna reis ik door naar Australië, waar ik in september dan ook zit.

hoi Pieter ik had je nog een prive berichtje gelaten op facebook. En dat festival op Ambon waar ik het over had is van 9- 10 en 11 oktober. Dus dat wordt krap, dus ben me nog aan het bedenken wat het gaat worden. Of het niet verstandiger is om toch pas NA de 11e te gaan…

Hoi Pieter,

Mijn plan is om in de week van 8 sep. voor een periode van ong. 6 weken naar Indonesië te gaan. Het is de eerste keer voor mij dat ik zo’n verre reis in mijn eentje ga maken.
Zou jij wat van je ervaringen met mij willen delen?

gr Malou

Je kunt me toevoegen op facebook (Malou Wilbers) als je dat makkelijker vind.

Hoi Malou,

Er is ook een Facebook groep voor Azië reizigers waar je veel vragen kan stellen en ervaringen kan delen –> Traveling Through Asia - Everything You Need To Know | Facebook

Mocht je vragen hebben direct feel free to ask through Facebook –> Marcio Henrique de Oliveira

Zelf vertrek ik volgende week weer voor een maand naar Indonesië (2e keer), ga eerst twee weken naar Java weer en daarna naar Bali (kort) en Lombok/Gili’s (is de planning).

Succes met je voorbereidingen nog de komende maanden :slight_smile: