wij zijn een gezin met twee dochters (4 en 1) en hebben besloten om naar senegal te emigreren. in eerste instantie dachten we daar iets te kopen maar de prijzen zijn onbetaalbaar geworden in en rond dakar. met onbetaalbaar bedoel ik de verhuoding tussen prijs en risico.
echter wie een boompje hierover wil opzetten of iets aan te kaarten heeft over dit onderwerp steeds welkom.
overigens wat we daar dan wel gaan doen. dat weten wij nog niet maar om er te wonen doen we het op de nederlandse manier met een boot
een huis in of rond dakar kost al gauw 150000 euro tot 250000
als je naar yoff uitwijkt nog meer.
toch een hoop geld. en als het tegenvalt is de markt eerder beperkt voor verkoop, dus dan sta je daar mooi met je geld in stenen , in senegal snapi.
maar een boot is anders ook geen sinicure hoor, maar je kan het wel terug meebrengen als je het ginder niet meer ziet zitten.
men heeft in senegal een groot probleem met mobiliteit en logistiek. ik hoop daar in die richting iets te kunnen doen. met een boot heb je verschillende opties. je zou een lijndienst kunnen opzetten tussen bv dakar en st-louis, dit voor toeristen, en/of vracht
de grootste denkoefening is om een balans te vinden tussen de voordelen voor mij en de lokale bevolking. het is niet de bedoeling om daar rijk te worden breakeven zou ik toch wel willen. en als daar dan enkele mensen van ginder een vaste baan aan hebben is het toch al niet slecht.
Waarom vaar je niet verder naar de petite cote ,ergens net voor één van de kusthotels en doe vandaaruit dagtrips Succes alvast en als je extra mensen nodig hebt,mail even !