Wij zijn van plan deze winter (December/januari) naar Senegal te gaan. Het liefst zouden wij een auto huren in de region Mbour/Somone om zelf de natuur in de omgeving te verkennen.
In Gambia is het beter om niet zelf te rijden, maar heeft iemand hier ervaring mee in Senegal?
En indien dit niet aan te raden is, wat is dan de beste manier om het land te verkennen?
En heeft iemand tips wat we in Dakar “moeten” zien?
Groeten,
Linda:dag:
Hi Linda,
Ik heb geen ervaring met autohuur in deze landen, maar ik heb wel in beide landen gereden. Ik begrijp niet helemaal waarom rijden in Gambia wordt afgeraden. De wegen daar zijn wel wat slechter dan de doorgaande wegen in Senegal, maar verder kan het wel. Je moet voornamelijk in Senegal rekening houden met veel politie checkpoints op de weg, soms wel bij ieder dorp 2x. Dan is het belangrijk dat je al je papierwerk op orde hebt.
Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app
Ow was je vraag over Dakar vergeten. Het eiland voor de kust waarvan vroeger slaven werden geexporteerd (ben de naam even kwijt) is de moeite waard!
De markt is een enorme echte Afrikaanse markt met veel mensenmassa’s, als je daarvan houdt is dat wel leuk om te zien. Buiten Dakar ligt Lac Rose, dat is ook een aanrader!
Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app