Ik wil eind januari een tour maken in Brazilie en hoorde van een selfdrive tour in de Pantanal. Nu lees ik dat het daar dan regentijd is. Heeft iemand hier ervaring mee? Valt er dan nog wat te zien en is het water in de rivieren dan nog wel helder genoeg om te snorkelen? Kan ik beter iets anders zoeken?
Alvast bedankt!
Snorkelen? Misschien loop ik achter en ben ik een watje maar ik zou niet graag snorkelen met die hoeveelheden kaaimannen in het water. OK theoretisch vallen ze geen mensen aan maar toch.
Ja het is wel regentijd dan, maar je kunt een bootje huren . Wat ik zelf een leuke plek vind is Porto da Manga, en dan iemand met een bootje huren om de rivier op te gaan. Ik hou t dan echter enkel bij vissen…
kan er zo gauw niet uit opmaken dat ze echt in het Pantanal gaan snorkelen,al het snorkelen wat ik vind is in Bonito. Of lees ik er in de gauwigheid overheen?
In de rivieren van Bonito kun je ook nog wel sporadisch een kaaiman tegenkomen maar het is hier toch zeker geen Pantanal.
In Bonito is niets wild meer. Er zijn overal vlonders aangelegd voor de bussen met toeristen. Het is trouwens evengoed de moeite waard om te bezoeken. De helderheid van de rivieren is adembenemend.
Ahum ik heb echt geen suïcidale neigingen maar in de Pantanal heb ik op plekken waar kaaimannen zaten en waar wij op Piranhas visten gewoon gezwommen.
De Piranhas hebben voorkeur voor vis en fruit, echter zijn door de bij ons bekende Amerikaanse films als louter vleesetende monsters neergezet die mensen in enkele seconden tot op het bot zouden wegvreten.
In principe wordt de mens enkel bij vergissing gebeten: zolang je zwemt in helder stromend water is de kans dat er wat gebeurd uiterst gering … en zodoende dat je het wereldnieuws zou halen heel klein!
Natuurlijk krijg je geen garantie maar vooralsnog worden er op de aardbol meer mensen door onze huisvriend (de hond) gebeten.
Groeten,
Bart
PS: Het “drijven” in de Rio Bonito is een aanrader (zwemmen ten strengste verboden)!