Hoi Allemaal,
Ik ben van plan om in mei-juni voor een jaar naar New Zealand te gaan. Ik weet dat dan de herfst begint. Ik wil voornamelijk naar NZ om te werken/geld verdienen, maar zo nu en dan op woof plekken zijn zodat ik iig geen geld uitgeef is ook prima.
Ik ben geinteresseerd in geld verdienen op een fruit of olijf farm, kan iemand mij enig idee geven over wanneer en waar dit soort seizoenswerk plaatsvindt?
Ook lijkt het mij leuk om een tijd in Wellington te wonen, is het te doen om hier een baantje te vinden? In een koffie zaakje of bijvoorbeeld in de ouderenzorg (ik heb nog een spw diploma)?
Een laatste interesse van mij is spiritualiteit. Yoga/sjamanisme. En wellicht hier ergens een baantje in vinden. Weet iemand of er bepaalde plekken zijn waar dit meer levende is in NZ?
Dan een laatste vraag, zijn er mogelijkheden om dichterbij/met de Maori´s te leven/werken?
Nog een laatste vraag, is het vinden van werk in Australie veel makkelijker en kan ik daar ook makkelijker geld verdienen? Ik voel mij veel meer aangetrokken tot NZ maar ik wil dus voornamelijk werken en als dat erg moeillijk is in NZ… Hoor het graag!
Alvast ontzettend bedankt!! Groetjes Sophia