Second attempt emigration

Kia Ora allemaal,

Kort voorstelrondje hier:
Na een zeer goed voorbereide emigratie naar Nieuw Zeeland in 2012 bleken we op 1 aspect minder goed voorbereid:de economie stortte hier in, inclusief huizenmarkt waardoor ons opstart kapitaal een behoorlijke opdonder kreeg en mijn man kreeg eenmaal daar totaal onvoorzien last van enorme heimwee. Ons avontuur bedoeld voor tenminste 2 jaar werd verkort tot slechts 7 maanden en met een gigantische kater keerden we terug naar Nederland.
Inmiddels 6 jaar verder, een gezinslid rijker ( nu 3 kids!) en nog steeds loopt mijn hart over als ik terugdenk aan Nieuw Zeeland… Mijn man is er gaandeweg achter gekomen dat hij ook te snel de handdoek in de ring heeft gegooid en wil dolgraag mee terug om af te maken waar we 6 jaar geleden aan begonnen waren.

Kortom: here we (hopefully!) go again!!

Een mankement kan alle mooie plannen in het roet gooien echter. Ons gezin is niet standaard. Onze prachtige oudste heeft een verstandelijke beperking en heeft autisme. Zij heeft speciaal onderwijs nodig. En laat dat nu net een dingetje zijn waar de NZ government niet om zit te springen, want dat kost knaken… We laten ons dit keer dus adviseren door een immigration advisor en hopen dat we een medical waiver kunnen bemachtigen en alsnog een visum verkrijgen.

Ik ben hier lid geworden omdat ik erg benieuwd ben of hier mensen zijn die ook ervaring hebben met emigratie in combinatie met een handicap en uiteraard om leuke mensen te leren kennen die ook richting NZ willen vertrekken.

Groet,
Bien

Hoi Bien,welkom op wereldwijzer!
Nou zelf vind ik Nieuw-Zeeland ook een prachtig land om mijn oude dagen door te brengen.
Het land kent ontelbaar veel natuurparken, die bovendien enorm verschillend van elkaar zijn. Vulkanen, spuitende geisers, ongerepte bossen, ruige kustlijnen.
Indien je nog tips moest hebben en wilt delen met de leden,dan kan je die altijd posten op het Nieuw-Zeeland Forum
In iedergeval hoop ik dat de schoolperikelen van je oudste dochter worden opgelost !
Succ6 nog Bien !
groet,georgessiam.