De Privescholen zijn ook vreslijk duur. De prijzen varieren van 3000 tot 6000 euro per jaar.
Ik ben ervan terug gekomen en mijn zoontje gaat nu gewoon naar een staatschool. je koopt daar voor het hele jaar zijn boeken,wc papier,pennen,plaksel etc. dat was voor zo 300 TL. dan betaal ik nog 300 TL schoolgeld voor een jaar en thats it
Ikzelf heb ondervonden dat het in Antalya niet makkelijk is om aan het middelbare onderwijs te beginnen. Ikzelf moest mijn laatste jaar nog doen, ik verstond al goed Turks (spreken ging iets moeilijker) en ik had in België altijd goede resultaten gehad. Het ministerie van onderwijs bleef maar nieuwe problemen uitvinden en om nieuwe documenten vragen. Het heeft zo minstens een halfjaar aangesleept tot het voor mij eigenlijk niet meer hoefde. Elke keer weer die valse hoop dat je eindelijk naar school kan gaan, wat toch een hele stap vooruit is in het integreren…
Ik zou mijn kind zelf les geven, je kan vanuit nederland een heel schooljaar meenemen aan lesmateriaal. Vraag informatie op huidige school hierover.
Groet, Angeline