Hallo Allemaal,
Ik heb inmiddels kans op een goeie baan op Aruba en ben nu vooral aan het orienteren op de mogelijkheden voor de kinderen (resp. 7 en 10 jaar oud).
Kan iemand tips geven m.b.t. goeie scholen waar Nederlands de instructie taal is? Ik ben ook opzoek naar contact gegevens van scholen. Niet alleen adressen, maar ook e-mail adressen.
Op dit moment gaat de voorkeur uit naar de Washington school, maar dat is puur op basis van de zeer beperkte info die ik nu heb.
Foto’s zijn dan ook zeer welkom, ook om de kinderen een wat beter beeld te geven van hoe het er daar uiziet.
Kijk eens op onderstaande website. De Schakel is een Nederlandse school, in beginsel opgericht voor kinderen van marinepersoneel, maar met ook veel kinderen uit andere geledingen. Volledig nederlands (taal, methodes, leerkrachten) met een goede aansluiting op het onderwijs in Nederland na evt. terugkeer? Wel duur, maar vaak betaald de werkgever een (groot) deel. http://www.schakelaruba.com/
hallo, ik ben ook op zoek naar informatie over basisscholen. het enige dat ik kan vinden is de website van de Schakel die overal opduikt en lijsten met adressen. kunnen jullie me vertellen waarom jullie een lichte voorkeur hebben voor Washington school? ik ben opzoek naar ervaringen van ouders en dingen als schoolkrantjes en informatiefolders.
Scol Basico Washington
Mw. M.J. Lampe
Washington, Noord
5862003
5862677
Bovenstaand de contactgegevens tel/fax gegevens van de directrice van Washington. De school is erg populair en er schijnt een wachtlijst te zijn van 120 kinderen voor volgend schooljaar. Een goed alternatief is mischien de school op Kudawecha. Wij zijn zelf erg tevreden over Washington en raden jullie aan om zo snel mogelijk in te schrijven, normaal gebeurt dit al in februari en krijg je pas een toezegging/afwijzing in juli. Communiceren via email is geen optie, de school heeft geen email adres en eerdere gegevens worden niet meer gepubliceerd.
bedankt voor de snelle reactie Will! kan je ook vertellen waarom je erg tevreden bent over Washingtonschool? en als ik het goed begrijp heb ik zowiezo volgend jaar geen kans meer om de kindjes in te schrijven…
Je kan natuurlijk uitgeloot worden, ze kijken ook naar de afstand van de woning en de school. In ons geval was het een kwestie van de aanhouder wint. Onze dochter van destijds 7 jaar werd vrijdag voor het nieuwe schooljaar toegelaten vanwege een afzegging. Onze zoon van 4 jaar was wel direct toegelaten op de kleuterschool van Washington.
Het feit dat de directrice alle leerlingen + ouders kent zegt genoeg over de interesse vanuit de school. Verder zijn de leermethodes hetzelfde als in Nederland. Het is een school waar ook alle leerkrachten graag willen werken. Er zijn veel naschoolse aktiviteiten en het schoolgeld vloeit ook weer terug naar de leerlingen in de vorm van kado`s met sinterklaas, uiteten met kerst, schoolreisjes enz. In een PB kan ik je het mailadres van de directrice toezenden
klinkt goed allemaal,
ik wil graag het mailadres van de directrice. we zijn van plan om nog een keer naar Aruba terug te gaan voor een maand om wat dingen beter te bekijken voordat we er definitief naar toe gaan en we willen dan ook langs wat scholen. als ik dan al persoonlijk contact heb met de directrice zou super zijn!