Basisschool

Over 2 maanden zullen wij naar Aruba gaan verhuizen. Zelf heb ik al eerder op Aruba gewoond, maar ik heb er nooit een basisschool bezocht, omdat ik er de leeftijd nu eenmaal niet meer voor had.

Ik merk dat dat, in de zoektocht naar een goede basisschool voor mijn dochter, toch een gemis is. Ik vind het heel lastig om een goede school te vinden voor haar. Ik heb al een aantal keren contact gehad met Mon Plaisirbasisschool, maar helaas wordt daar de deur dichtgegooid, daar zitten ze vol en nemen ze haar niet aan. Mijn zoon kan naar alle waarschijnlijkheid wel naar het Mon Plaisircollege, maar goed…daar hebben we voor mijn dochter dus verder weinig aan, helaas.

Wanneer ik me totaal geen zorgen over de financiën hoefde te maken, koos ik direct voor De Schakel. Mijn dochter zit nu net enkele weken in groep 6, en heeft dus al wat jaartjes basisschool erop zitten. Ik vind het belangrijk dat zij qua niveau en omgang op school een niet al te grote stap terug hoeft te doen. Het is een heel zachtaardig meisje, dus ik ben bijvoorbeeld huiverig om haar op een heel strenge school te zetten. Daarnaast is ze een ‘echte Hollandse’, zoals dat dan zo mooi heet. Ze is echt groot voor haar leeftijd, dus vind ik dat wel iets om ook rekening mee te houden.

Heeft iemand tips/ervaringen met basisscholen die hij/zij met mij zou willen delen? Ik hoop dat de keuze dan misschien iets makkelijker zal worden.

Alvast bedankt!

Mon plaisir en de schakel zijn wel de beste scholen denk ik.
Ik hoor goede berichten over kudawecha (kalabas). dit komt mogelijk omdat de kinderen van minister Winkelaar op deze school zitten.
Mogelijk nog Washington (noord). Beide zijn scholen die regelmatig genoemd worden door kennissen van mij. Ik heb zelf geen konderen in die leeftijd meer.

Succes

Q

Hoi,

Wij wonen nu een jaar in Aruba. Ik werk op colegio Pastoor Kranwinkel in Paradera en onze kinderen zitten daar ook op school. Dochter in klas 4, groep 6 en zoon in klas 1. Ja, niveau is een stuk lager, echter hebben wij op dit moment veel Nederlandse leerkrachten in het team en ook een Nederlandse directeur. Hierdoor is het toch anders dan op andere Arubaanse scholen en zijn mijn kinderen happy op school.
Ook idd goede verhalen over Kudawecha van vrienden van ons.