Ik zoek informatie over andere basisscholen dan de Schakel.
Adresgegevens heb ik al.
Waar ik op zoek naar ben is ervaringen van ouders, leerlingen en leerkrachten.
Ik ga verhuizen naar Aruba en heb 2 jonge kindjes. Ik heb zelf lang in het onderwijs gewerkt en ben geinteresseerd in dingen als schoolgidsen, schoolkrantjes, schoolplannen enz.
Ik ga december/januari terug naar Aruba. Ik ben hier komen studeren en ben een tijdje nog hier gebleven. Ik heb een zoon van 7 jaar (hij spreekt alleen Nederlands) en ik ben ook op zoek gegaan naar verschillende basisscholen op Aruba.
Ik twijfelde tussen Kudawecha en Mon Plaisir.
Kudawecha gebruikt de methode voor nederlands: taal in beeld en voor rekenen alles telt.
Mon Plaisir gebruikt de methode voor nederlands: taal leesland en voor rekenen pluspunt.
De klassen van Mon Plaisir zijn volle klassen ongeveer 28 leerlingen. Op Kudawecha zijn er minder kinderen in de klas.
Ik ga in de week verder informeren. Als je geïnteresseerd bent om op de hoogte te blijven van wat ik te weten kom, laat mij weten.
hoi Audrey,
bedankt voor de informatie, ik zou het heel fijn vinden als je me op de hoogte houdt. kun je me vertellen waar de 2 scholen waar je het over hebt liggen?
Alle scholen hebben flinke wachtlijsten, zeker Mon Plaisir en Kudawecha, die nogal populair zijn vanwege het goede onderwijs. Het is maar zeer de vraag of jouw kinderen sowieso geplaatst kunnen worden, daar zou ik maar niet te vast op rekenen. Mon Plaisir stelt als verdere eis (in principe) een doopbewijs, daar het een school op protestant-christelijke basis is. Pas als er plaats over is hebben ook kinderen zonder doopbewijs een kans van plaatsing, maar die kans is dus op dit moment heel klein.
Ik zal zelf ook op de Mon Plaisir school vroeger (ik ben protestant).
Ik had in de zomervakantie een gesprek met de directrices van beide scholen.
De feiten zijn:
Kudawecha
-De directrice van Kudawecha bepaald zelf welke kinderen ze accepteert, omdat het een openbare school is.
-Het is een nieuwe school dat nog aan het groeien is. Het ziet er heel mooi en verzorgd uit.
-De klassen zijn niet zo vol.
-Om in te schrijven heb je nodig: onderwijskundig rapport, laatste rapport, geboortebewijs en een pasfoto.
-Ze was heel positief na mijn gesprek met haar en ik moet de gegevens van mijn zoon gewoon op tijd opsturen.
Het is in Noord.
Mon Plaisir
-De directrice bepaald niet zelf wie aangenomen wordt, een stichting bepaald dat
(stichting: SPCOA)
-Mon Plaisir school bestaat al heel lang mijn hele familie zat daar op school, mijn tante heeft daar les gegeven en mijn nicht geeft nu daar les.
-Mon Plaisir school ziet er ook goed uit en alle klassen hebben airco’s.
-De klassen zijn volle klassen (ongeveer 28 leerlingen)
-Om in te schrijven heb je nodig: doopbewijs, onderwijskundig rapport, laatste rapport,
geboortebewijs (en een pasfoto).
-Ze accepteren ook kinderen die niet protestant zijn, maar protestante kinderen hebben voorrang.
T.a.v. Kudawecha probeerde een vriendin van mij haar drie kinderen hier te plaatsen en dat bleek absoluut niet mogelijk, er was een lange wachtlijst werd haar gezegd
HAllO ik ben ook op zoek naar hetzelfde ik ga volgens jaar met twee kleuters en de oudste gaat dan naar groep drie. Verneem graag van jullie wat jullie bevindingen zijn. Alvast bedankt!