Schengenvisa voor 3 jaar

Goedemiddag,

Zijn jullie op de hoogte dat je ook een Schengen visum kan aanvragen voor langer dan de periode van vakantie?

Mijn vriendin krijgt al enkele jaren een visum voor 1 jaar.

tot vandaag.

een week geleden heeft ze wederom een visum aanvraag gedaan voor 1 jaar.
Vanmorgen opgehaald en tot enige verbazing is het visum 3 jaar geldig.

Wel is ze al vanaf 2008 in Nederland voor vakanties en of vriendenbezoek.

Het is een Tip. Langer vragen kan altijd :slight_smile:

Groeten jeroen.

PS. jaja de MVV komt er binnenkort ook aan. :slight_smile:

Dat is dan wel verbonden aan wat voorwaarden. Volgens mij wordt het gemakkelijker naarmate je vaker in Schengenlanden bent geweest (vanuit Rus). Waarschijnlijk omdat het duidelijk wordt dat je weer terugkomt en niet in Europa blijft.

Ik ben wel benieuwd hoe vaak je eerst op vakantie moet zijn geweest voordat je een visum voor een jaar of langer krijgt.Mijn vriendin kom als het goed is rond de kerst voor het eerst in NL, ik ben nu bij haar in Oezbekistan en zij gaat als het toeristen seizoen voorbij is naar Moscou om het een en ander te regelen (ze werkt voor een touroperator).

@ Dieselbiker.
Hoi, ik heb je vraag uitgezet. Hier een antwoord van een vriend bij Krasnodar. Ik wacht ook nog op antwoord van een vriend in Moskou die net een multivisum heeft ontvangen.

[Me] Is it necessary tho have travelled to europe many times before one gets a visa for longer period of time?
[Answer] Yes, you’re right. If it is not big business or diplomacy, you should visit Europe often and just ideal by standart order, then you can ask a multi-visa

[Answer] Do you know, how they check the real trip conditions?
Checking: to ask the visa you need hotel-booking, tickets, travel itinerary etc.
After the trip, the next time of asking visa, an embassy can ask you about last trip and want to see your used tickets, checks from cities, hotels, etc.
So, after some time of trips, you can ask a multi. The number of years depends on your honesty (last trips was exactly like you’ve planned them and told to embassy), salary, real estate, family.
All of that is not obligatorily: sometimes embassy shows more flexibility.