Ik heb onderstaande planning gemaakt voor mijn Zuid - Amerika reis van 10 weken dit jaar
Ben benieuwd of er nog mensen suggesties, tips of opmerkingen hebben , en is dit haalbaar ?
Ik weet dat het allemaal vrij krap is maar wil zoveel mogelijk highlights zien.
Ecuador dgn
Quito 3 aankomst 3 oktober
Otovalo 1
Quito 1
Cotopaxi 1
Laguna Quilotoa 2 dagen tour Cotopaxi/Laguna Quilotoa
Banos 2
Riobamba 1
Cuenca 2
Guayaquil 1
Montanita 2
Guayaquil vliegen naar Lima
Peru dgn
Lima 2 vliegen naar Cusco
Cusco 2
4 4 dagen Inca trail
Machu Picchu
Cusco 1 vliegen naarArequipa
Arequipa 2
Colca Canyon 2 2 dagen tour Colca Canyon
Arequipa 1
Puno 1
Uros eiland 2 2 dagen eiland tour
Puno
Bolivia dgn
La Paz 2
Potosi 2
Sucre 2
Uyuni 3 3/4 dagen zoutvlakte tour
Chili dgn
San Pedro 5
Argentinie dgn
Salta 5 vliegen naar Iguazu
Iguazu 2 vliegen naar Cordoba
Cordoba 4 vliegen naar BA
BA 4 vliegen naar Calafate
Calafate 4 vliegen naar Bariloche
Bariloche 4 vliegen naar BA
BA 4 vertrek op 09 december
je wilt aardig wat zien in deze tien weken, maar liefst 5 verschillende landen.
ik weet niet of je nog ooit terug gaat naar zuid amerika, want elk van deze landen zijn op zich al 10 weken het bezoeken waard en daarom is het enigszins zonde om er in dit tempo doorheen te vliegen.
je kunt bijna uitgaan van het feit dat elke reisdag een min of meer verloren dag is hoewel je onderweg ook wel indrukken opdoet maar met een vliegreis ben je een dag kwijt.
ik zou er goed over nadenken om toch niet 1 of 2 landen in 10 weken te doen en een paar jaar later weer 1 of 2 landen aan te doen.
voor ecuador en bolivia hadden wij allebei een maand uitgetrokken en in chili zijn we 4 keer 1 maand geweest.
dit wil niet zeggen dat iedereen het zo moet doen natuurlijk maar ik wil hiermee zeggen dat je elk van deze landen eigenlijk tekort doet omdat ze veel meer te bieden hebben dan de gebruikelijke highlights.
maar ik wens je toch veel succes met je planning en reis.
Bedankt voor je reactie,
Ik besef dat het erg veel is maar het bekende probleem , zoveel te zien en zo weinig tijd
Ik denk dat ik een beetje een indruk krijg van de landen en dat ik bij sommige landen nog maar eens terug moet gaan om ze wat beter te bekijken maar ik heb ze dan vast geproefd