Sawa op Java - prive chauffeur?

Hallo,

Wij gaan dit jaar zelf reizen door Sumatra en Java. We zouden op Java heel graag een sawa bezoeken. Weet iemand of het dan handiger is van uit Jakarta een auto met chauffeur te regelen. Eigenlijk wilden we met de trein gaan maar ik heb zo’n idee dat je er dan alleen langs rijdt en niet makkelijk kan uitstappen om te kijken. Wellicht is het mogelijk met mensen te spreken die daar werken en heel misschien zelfs te zien hoe ze rijst oogsten bijvoorbeeld. Zou dit kunnen? Is het dan beter een chauffeur te vragen voor Jakarta naar Bogor of helemaal door naar Bandung? Kent iemand misschien een leuke gids die ook nog veel kan vertellen?

Bedankt voor de hulp alvast!

Groetjes,
Natasja

Beste Natasja,

Ik ken persoonlijk alleen in Pangandaran mensen en prive chauffeur die Engels spreken en je de sawa´s kunnen laten zien. Met de treinKreta Api kun je van station GambirJakarta naar Banjar reizen en met de openbare bus naar Pangadaran.
Vanaf Het vliegveld Jakarta kun je met de DAMRI bus naar dit station. De kosten zullen niet zoveel zijn. Als je op Google dit intikt zie je ook deze info.
Ik weet dat vorige jaar de DAMRI Bus naar Bogor 25.000 rph kostte.
Mijn 2 zoons hebben in juni naar Bogor hiervan gebruik gemaakt.
Ze komen 21 juli weer terug naar Nederland.
Nog een tip! zorg dat je niet in het spitsuur ergens in Jakarta of Bogor moet zijn, want het kost je 2 x zoveel tijd.
Ik vertrek zelf 2 okt naar Java

Mvgr

Paul