Vorig jaar hebben wij een rondreis uit laten stippelen door Sardinia4all.com. Perfect geregeld en de vakantie was helemaal geweldig! Leuke accomodaties aangedaan op verschillende plekken op het eiland. Dit eiland is nog authentiek. Prachtige stranden, lekker weer, mooie dorpen, lekkere wijnen en gerechten. Echt een aanrader! Dit jaar gaan wij weer terug.
Deze zomer heb ik een rondreis over Sardinie gemaakt. helemaal georganiseerd. Het was een 8 daagse rondreis die over het hele eiland leidde.
Echt heel erg leuk, een schitterend eiland.
Wij zijn net 2 weken terug van Sardinië. We hebben in 3 weken tijd het hele eiland rond gereden. Overnachtingplaatsen op campings, camperplaatsen of vrij. Het was geweldig. Een heel mooi eiland met interessante plaatsen, geweldige stranden en baaitjes. Vanaf de kust rij je zo de bergen in, alwaar je van vergezichten en mooie natuur kunt genieten. Het was de 2e keer dat we er waren en gaan zeker nog eens terug.
Sardinië is inderdaad ook één van die bestemmingen op ons verlanglijstje. We maakten voor enkele jaren een rondreis op het buureiland Corsica en dat was super. We vragen ons af - behalve dat het ene Frans en het andere Italiaans is - welke de verschillen zijn tussen beide eilanden. Naar Corsica reisden we via Toulon met de ferry. Is iets dergelijks ook mogelijk voor Sardinië? Ik vind weinig info over ferry’s naar dit Sardinië. Wie weet hierover wat meer?
Hallo Router,
Ik lees dat je weleens met een ferry naar Sardinie zou willen gaan.
Bij mijn weten gaan er vanuit Genua veerboten naar Olbia. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan, maar familie van mij heeft dat wel een keer gedaan vanuit Genua met de boot naar Sardinie.
Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken op deze website (gevonden via google): http://www.ok-ferry.com/en/sardinia-ferries.aspx?from=ADWORDS&gclid=CPCdhOeKuq8CFQaHDgod0i_FgA
Als je op google de zoekterm ‘veerboot Sardinie’ invult dan komt er een aantal website tevoorschijn.
Hopelijk kan je niet wat mee, succes.
In mei met eigen auto naar Sardinie geweest.
Overtocht geboekt via internet bij Corsica-Sardinie lines vanaf Livorno.
Prima overtocht, heen de nachtboot met hut en terug de dagboot.
Het is misschien aan te raden om de dagboot te nemen en een hotelletje in de buurt.
Dan ben je net zoveel kwijt maar slaap je niet in een klein hutje zonder ontbijt voor hetzelfde geld.
Wij hebben dat op de terugreis gedaan op Sardinie een hotelletje vlak bij de haven voor €75 met ontbijt.
Een hut kost €77 en dan slaap je in een veredelde bezemkast zonder ramen maar wel met douche en toilet.
Het eiland is schitterend met mooie stranden en een ruig binnenland.
Campings bij San Teodoro en Santa Lucia vlak bij het strand en in Cala Gonone vlak bij het dorp.
Alles op de bonnefooi gedaan en dat ging prima.
Vorig jaar op Sicilie geweest ,was ook mooi maar Sardinie vonden wij mooier.
Slechte ervaring met autoverhuur op Sicilie gehad bij Hertz door claim achteraf na aanrijding terwijl door super cover alle risico’s
afgekocht waren.
Ik ben in april naar Sardinie geweest, wat een prachtig eiland. Alghero is echt een superstad, leuke winkeltjes en terrasjes:) En prachtige stranden.We hadden een rondreis geboekt bij Enotria Travel. We verbleven in leuke agriturismo’s met gastvrije eigenaren. Bij Enotria bezoeken alle locaties zelf en kunnen ook rondreizen op maat maken. Ze hadden voor ons ook autohuur geregeld, met alle verzekeringen en afkoop eigen risico inclusief, dat was ideaal!
Wij zijn net terug van twee en een halve week fly & drive Sardinië. Telkens vier nachten op vier verschillende locaties (Cagliari, Cala Gonone, Arzachena en Alghero). Alles zelf georganiseerd.
Wij vonden het landschap schitterend en hebben geweldig mooie ritten gemaakt met onze Fiat 500 huurwagen, maar naar mooie stranden hebben wij tevergeefs gezocht. Vaak keienstranden of strandjes zonder enige faciliteit (ik ben écht te oud om op een handdoekje te gaan zitten en ik weiger om te gaan plassen in de bosjes). La Maddalena was bv. mooi om doorheen te varen, maar de strandjes vond ik helemaal niks.
Wat wij verder nog gemist hebben was de bruisende sfeer die je bv. in Sicilië (Cefalù, Taormina, Trapani, …) wel hebt.
Voor natuurliefhebbers die weinig luxe verlangen is dit een schitterend eiland, maar het is geen eiland voor de toerist die het graag iets luxer en mondainer heeft.
Geen zandstranden op Sardinie ?
Je leest maar wat je wil lezen. VAAK keienstranden betekent niet dat er GEEN zandstranden waren. Maar ik vond ze niet spectaculair zoals de reisgidsen ons wilden doen geloven. Mag dat?
Ohja zeker! Li Junchi waar ik zelf ben geweest, San Pietro A Mare di Valledoria is wel een mooie, maar moeilijker te bereiken dan Li Junchi vond ik zelf. Poetto Quartu Sant’Elena is ook een mooie.
In Sardinië is Costa Paradiso het mooist, desondanks het geen zandstrand is, is het het echt waard om heen te gaan vanwege het klif en het prachtige gebied.