hoi,
Wat zijn de goede wijken in sao paulo om te verblijven?
hoi,
Daar heb ik geen idee van nog! Ben er ook benieuwd naar! En wie heeft goeie tips voor de bezienswaardigheden/activiteiten in Sao Paulo?!
Een aantal prachtige musea in São Paulo noem ik in dit artikel.
Als je van moderne kunst houdt: dit jaar is er (van 7 september tot 12 december 2012) ook weer een Biennale in São Paulo.
Een bezoekje aan het oude centrum is de moeite waard. Bezoek daar ook de Torre Banespa, waar je een fraai (gratis) uitzicht hebt over die inderdaad enorme stad. Wel even je identiteitsbewijs laten zien. (Vanaf metrostation São Bento prima te belopen.)
Vlak bij dat metrostation zijn het klooster en de kerk van São Bento ook wel een (snel) bezoek waard.
In datzelfde centrum is vaak een mooie expositie in het (mooie) gebouw van de Banco do Brasil en zo is er wel meer.
De Pateo do Colégio is waar São Paulo begon, uiteraard ook in dat oude centrum.
De Oosterse wijk is heel apart (metrostation Liberdade).
Overal een beetje opletten en niet heel toeristisch doen (uitgebreid op de kaart kijken en zo, doe dat even op een beschutte plek, of bij de koffie).
Mijd als je de metro neemt de spits. Sommige lijnen zijn de hele dag vrij vol, maar na 9 uur gaat het op de meeste lijnen meestal wel. De bus nemen is lastiger, tenzij je weet welke je hebben moet.
Verblijven als toerist, kort / lang?
Vila Madalena is een populaire, hippe wijk met veel uitgaansgelegenheden en zo, maar er zijn er meer.
Hier een link naar hostels in São Paulo.
Ik heb rond Avenida Paulista gezeten. En een keer bij Paraiso.
In ieder geval is Republica en Sé geloof ik, bij het centrum geen aanrader. Misschien een hotel zoeken en dan de reviews lezen, vaak staat er bij wat voor buurt het is. Plaatsen rond busstations enzo zijn ook geen aanrader. Heb zelf in een soort ‘pension’ gezeten, niet luxe, maar wel vriendelijke mensen en schoon, wat zeker aan te raden was. Maar als je luxe wilt, kan ik nog een ander hotel wel aanbevelen. Als je wilt weten waar stuur maar een pm. Maar meeste hier zitten meestal in goedkopere accomodaties.
Wat bezienswaardigheden wat ik interessant vond :
Botanische tuin (echt mooi, zag er zelfs apen in het wild)
Oude centrum met Sé cathedraal o.a.
Japanse wijk Liberdade ook leuk
Als je van voetbal houd, misschien stadion bezoeken. Ben zelf in het voetbalmuseum geweest.
Veel plezier in ieder geval. Heb op mijn verslag (hieronder in de 1e link) ook een beetje over sao paulo staan als je meer wilt zien