Santorini - hotel vulcano view

Graag kreeg ik wat tips en toeristische info betreffende Santorini.

We reizen af midden mei - 2 personen - en zullen in hotel Vulcano View logeren (ontbijt). De kritieken op Vakantiewijzer en Tripadvisor zijn niet zo lovend wat de kamers betreft.

Zijn er betere hotels? Zo ja, welke?

Is het aan te raden een auto te huren?

Alvast bedankt.

Midden mei is prima, het weer is goed en het is er nog niet te druk.
Wij hebben gelogeerd in hotel Pantheon in Imerovigli. Heel goed hotel met bungalowkamers, groot zwembad, prima service, lekker eten en een mooi restaurant met uitzicht op de caldera en elke avond de zonsondergang bij het avondeten, alleen een flinke wandeling tot aan de eerste huisjes aan de krater.
Je kan van het hotel langs de kraterwand wandelen tot Ia.
Jullie hotel Vulcano vieuw ligt ook afgelegen en langs een drukke weg om tot in Thira te geraken.
Je kan best voor 1 of 2 dagen een auto huren want het binnenland en de kust langs de krater is heel mooi. Bezoek zeker eens in het binnenland het oude dorp Emporeio met prachtige oude griekse huisjes en smalle straatjes. De ingang tot deze oude dorpskern ligt achter de kerk.
Ook het dorpje Ia is een must en dan zeker 's avonds als de zon onder gaat.
Je kan best je tijd nemen en alle kleine wegen en dorpjes eens verkennen want groot is Santorini niet maar wel heel fotogeniek en mijn lievelings grieks eiland.
Je kan foto’s van Santorini bekijken op mijn website in het album ‘holidays’

http://vickysgallery.com

Veel plezier bij de voorbereidingen van jullie vakantie :dag:

1 like