Santorini

Goedenavond,

Ik ben voornemens om een week naar Santorini te gaan.

Het lijkt mij een erg mooi eiland.

Ik zit enkel met een paar vragen.

Weet iemand of het mogelijk is om dagtochten te maken naar andere eilanden?
smorgens heen / savonds terug?

kun je er ook zeilen of een motorboot huren?

• in hoeveel dagen hebben jullie het eiland bekeken?

Hoi corne, ik ben vorig jaar 2 weken op santorini geweest ( en ga dit jaar ook nog een week). Het is prachtig daar :slight_smile: In principe heb je de hoogtepunten zo gezien omdat het een klein eiland is. Toch heb ik
mij 2 weken prima vermaakt. Als je een auto huurt kun je in een week alles wel zien ( kan ook sneller omdat t zo dicht bij elkaar ligt, maar ik neem aan dat je het rustig aan wil doen). Je kunt makkelijk vanaf de haven van santorini allerlei eilanden bezoeken, dat heb ik ook gedaan…is allemaal ter plekke te regelen. In 1 dag op en neer is prima te doen naar IOS, en de andere eilandjes die op deze afstand van t eiland liggen. Naxos, Paros en de rest van de cycladen zijn ook in 1 dag makkelijk te bereiken maar daar kan je dan beter een overnachting regelen. Ten eerste omdat je anders te lang onderweg bent en geen tijd hebt om wat van t eiland te zien maar ook omdat bijv de Ferry van santorini naar naxos niet dagelijks gaat ( moet eerlijk zeggen dat ik dit van n Griekse vriend heb vernomen en niet heb gecheckt). Hotel kun je ter plekke regelen als je aankomt in haven. Doen meerdere mensen. Ik ga van naxos naar santorini dit jaar…met de snelle Ferry ben je er zo. Volgens mij vroeg je ook of je daar kan zeilen… Ja dat kan… Er zijn Nederlandse sites waar je dat vooraf kan regelen…ik vind het nadeel dat het erg duur is en veel al vooraf geregeld ( waar je stopt onderweg). Het zal vast ook daar te regelen zijn… Heb het zelf niet gedaan maar op t strand van perissa (agios georgiosstrand) kun je regelen om te duiken of zeilen. Succes! Fijne vakantie! Groetjes Maud

1 like

Hoi Maud,
bedankt voor je open antwoord!
De bedoeling is om zowel actief als rustige vakantie.Wij willen ook graag wat zien. Een dagje strand/zwembad is prima maar geen dagen achter elkaar.

Ik zat op de websites van de grote ferry’s te kijken en daar kreeg ik de indruk van dat het niet mogelijk was om uitstappen te maken vanuit Santorini naar andere eilanden voor een dag.
Gelukkig blijkt het wel mogelijk te zijn.

ik ga overleggen over het overnachten van andere eilanden. Het lijkt mij zeker leuk.
Nog tips van eilanden die net als Santorini erg mooi om te zien zijn?
Naxos ga je heen, waarom dit eiland?

Het zeilen / duiken, ga ik daar bekijken inderdaad.

Goed om te horen, dat je er 2 weken prima heb kunnen vermaken…

groetjes

Hey corne, wij zijn vorig jaar vanuit santorini een dagje op en neer naar IOS geweest, dat was qua afstand goed te doen. Vond het een mooi eiland, en omdat het klein is ook makkelijk in 1 dag te zien. Voor Naxos en Paros heb ik gekozen omdat veel Grieken zelf dit als tip gaven om naar toe te gaan. Maar er zullen vast en zeker nog meer hele mooie cycladen zijn. Succes met de voorbereidingen!! Groetjes

bedankt Maud,

IOS zullen wij ook ongetwijfeld gaan bezoeken. Wij zitten namelijk 9 dagen op Santorini.
Ik zou het mooi vinden om nog meer eilanden te bezoeken. (kan niet zo goed stil zitten). Maar goed, dat bekijken wij ter plekke.
Wie weet kunnen wij wel een dagje en nachtje Naxos of Paros doen.
En dan daar in een goedkoop hostel overnachten.

Als er meer mensen aanvullingen hebben, dan hoor ik het graag.

groetjes,

Van de week terug gekomen uit Griekenland - Athene & Santorini.

Bij deze een korte feedback.
Wij waren er een dikke week op Santorini, wat wij eigenlijk te lang vonden.
Het viel ons tegen wat je er kunt doen.

• vulkaantrip gedaan (a 19 euro p.p.) een dag gevuld. leuk om te doen.

• het eiland Ios bezocht vanuit Santorini. morgens met de snelle boot er heen en dan avonds weer terug. De hoofdstad is leuk om een middagje door te brengen, maar eigenlijk heb je een auto nodig om het eiland goed te bekijken, want er is zeer weinig openbaar vervoer. Er rijd bijv. enkel overdag een bus van de haven naar de strand. Een auto kun je huren voor 24uur werd ons verteld voor 40 euro. Op andere plekken is eigenlijk niet te komen, zonder een auto.
    Het eiland is erg op strand en feestgangers gericht.

• Op Santorini kun je een quads huren voor ca 20 euro per dag.

• Uiteraard Fira en Oia bezocht. Leuke stadjes!!

• Het openbaar vervoer is prima. Ritten kosten ca 1,80 a 2,20.

• je kunt er duiken.

De boottocht van Athene naar Santorini - wij namen de langzame boot - duurde minimaal 7 uur.
kost ca 37,50.
Voor 20-30 euro meer, ben je in 4 uur met een snelle boot.
Begin augustus raad ik aan minimaal een dag van te voren de tickets te regelen. Er zijn genoeg winkels in Athene waar het kan. De boot zat nl goed vol bij ons.

Athene,
3 volle dagen is meer dan voldoende.
de metro is prima te doen, er wordt (nagenoeg) niet gecontroleerd

• ideaal is de combiticket voor 6 bezichtigingen - kosten 12 euro - verkrijgbaar bij de hotspots.
  • naast Akropolis is de top van de Lykavittos heuvel een aanrader, welke prima bereikbaar is met een kabelbaan. Echt een fantastisch uitzicht over heel Athene.