Ik vroeg me af of het echt zo erg gesteld is met de sanitaire voorzieningen bij openbare gebouwen in Thailand? Ik reis binnenkort vooral naar het noorden, bangkok, chiang rai, chiang mai, ayutthaya, river kwai enzenz. Heb gehoord dat de westerse hotels goed zijn maar dat er voor de rest alleen maar gaten in de grond zijn?
Voordeel van een gat in de grond is dat je niks aan hoeft te raken. Ik heb liever een gat in de grond dan een vieze WC! (En ja, ik ben ook vrouwelijk.)
Alle hostels en hotel hebben (ook) westerse toiletten. Je hoeft je wat dat betreft geen zorgen te maken. Ook op vliegvelden en bij restaurants kun je westerse toiletten vinden.
Ga ervan uit dat alle hotels en guesthouses uitgerust zijn met westerse toiletten.
In Bangkok kun je tijdens het winkelen in elke shoppingmall naar het toilet, ik durf te stellen dat deze vaker worden schoongemaakt dan bij een gemiddeld tankstation langs de Nederlandse wegen.
In restaurants laat de hygiëne soms wat te wensen over, is dat het geval, dan zijn er in BKK, Chiang mai , Chiang Rai zijn er McDonalds, Swensens en andere westerse ketens, waar je eventueel kunt.
Zorgen maken hoort niet in Thailand… Zwaar verboden…
:chin:Een rolletje toilet papier in je handtas/rugzakje kan nooit kwaad vaak ontbreekt:tssk: dit op de toilet losse rollen zijn vaak te koop in supermarktjes
en naar bezoek toilet goed je handen wassen:dag:
Maar om de ongerustheid van de OP nog een beetje aan te wakkeren…het is over het algemeen droevig gesteld met het sanitair en de hygiëne daaromtrent.
Is de Thai van zichzelf uiterst proper, de puinhoop die achterblijft in de ruimte waar de Thai zorg draagt voor de inwendige en uitwendige reiniging is over het algemeen bedroevend.
In moderne gebouwen zoals luchthavens, shoppingmalls, hotels en restaurants valt het vaak mee, maar daar lopen de poetsers 24/24 rond.