Hallo allemaal,
Ik ben zoekende naar mogelijkheden voor een lang verblijf Visum in Rusland, en ik hoop wat advies te krijgen van mensen met ervaring.
Ik heb een Russische relatie in Samara, en ik wil bij haar gaan wonen voor 6 maanden per jaar.
Ik ben op zoek naar Nederlandse ondernemers in Samara.
En naar Russ/Ned stellen die getrouwd zijn of samenwonen in Nederland of Rusland.
Voor het uitwisselen van informatie, er is zoveel vraag naar.
Welkom op Wereldwijzer!
Een lang verblijf in Rusland zal niet zomaar gaan, hiervoor dien je veel te regelen. Ik kan voor je uitzoeken wat de mogelijkheden zijn, of je kunt eventjes een kijkje nemen op de website van de Russische Ambassade. Voor informatie met betrekking tot Rusland, kun je terecht op het Rusland Forum.
Hier overigens ook een Nederlands/Russisch stel, dus stuur me een privébericht en vraag me wat je wilt weten. 
Priviet Danechka,
Mijn prive adres is [mailadressen zijn niet toegestaan]
Mijn relatie is Hoofd Accountant bij een staats scholen complex in Samara, wil haar baan houden, en wij willen zo lang mogelijk bij elkaar zijn, en ik vind Samara geweldig om te wonen.
Eigenlijk is haar salaris en achtergrond voldoende om garant te staan voor mij.
Maar ik begrijp dat jullie in Nederland wonen, mijn relatie heeft nog contact met een Russische vrouw zoekt man website, met een beschermde vrouwen blog en daarop worden vaak vragen gesteld door serieuze leden, met name de inburgering,s en voorbereidingskosten met denkt dat dit 25.000 Euro is ? Wat is de Belgie Route ? de inburgering is het grootste probleem.
Jullie zijn de eerste die ik ontmoet, en ik vind het geweldig, jullie ervaring is goud waard…ik ken verder niemand.
Maar voor mij is het andersom ik wil in Samara gaan wonen, ik ben ondernemer, zij heeft een goede baan, we spreken goed Engels, wat is de beste en snelste manier, bij wie moet ik zijn en wat gaat het mij kosten (uiteraard) allemaal vragen.
In Rusland zijn alle papieren te “regelen” als je de goede weg maar weet.
Via de Russische ambassade gaat te lang duren, eventueel koop ik een bedrijfje in Samara, ik ben ondernemer.
En ik heb diverse richtingen gevonden waar behoefte aan is of gaat komen in Rusland, Rusland moderniseert in snel tempo.
Dus met mijn ervaring vindt ik zeker iets.
Ik hoor graag van jullie.
Ronald.
Ik heb je een privéberichtje gestuurd.