Salt lake , Denver of Calgary

Beste leden van het forum.

Volgend jaar willen wij een autorondreis maken door de Rockies en Yellowstone/Grand Teton. Op welke plaats zou je dan het best kunnen vliegen. We willen in ieder geval naar Banff, Jasper, Glacier NP, Yellowstone en Grand Teton. Hebb en jullie nog tips welke parken we ook in een route van 4 weken kunnen opnemen.

Alvast bedankt voor jullie reacties

In 4 weken kun je veel doen in de Rockies. Je zou zelfs helemaal in Californië kunnen starten (vliegen op LA), beginnen bij Sequoia, Death Valley, naar boven naar Yosemite, doorsteken naar Salt Lake City om vervolgens Grand Teton en Yellowstone te bezoeken, vervolgens Banff en Jasper in Canada en dan terugvliegen vanaf Calgary.

Er zullen best wat rijdagen tussen zitten en kijk zeker even of dit te doen is in 4 weken (heb deze route ter plekke uit mijn duim gezogen en niet echt alle afstanden opgezocht).

Alternatief is de klassieke route door Californië (San Francisco, LA), Nevada (Las Vegas, Hooverdam), Arizona (Grand Canyon, Page), Utah (Bryce, Zion, Arches, Salt Lake City) en een omweg via Yellowstone en Grand Teton.

Om tot slot je eerste vraag te beantwoorden: Calgary is de enige stad waar je direct op kan vliegen. SLC en Denver vereisen (voor zover ik me kan herinneren) een overstap.