Nog iets meer dan twee weekjes en dan vlieg ik naar Lima!!! Helemaal voorbereid en al helemaal in de stemming aan t komen. Nou heb ik sinds kort het salsadansen ontdekt en ik ben helemaal fan! Dus nou vroeg ik me af of iemand weet waar je in Peru leuk kan salsadansen.
Peru is een echt Salsa land, maar dan wel vooral aan de kust streek, Cusco en Arequipa. Hier vind je tientallen discotheken waar eigenlijk alleen salsa gedraaid wordt.
Lima is de uitgaansstad van Peru en hier kun je je hobby tot leven laten komen in bijvoorbeeld Miraflores in straat met de bijnaam Calle de las Pizzas.
In Cusco moet je even zoeken aan gezien de meeste discotheken daar vooral op toeristen zitten te wachten en dus vooral Europese en Amerikaanse muziek draaien. Vraag daar even rond voor een discotheek buiten het centrum.
In Arequipa, pak je een taxi naar Avenida Dolores. OP ongeveer 10 minuten vanaf de Plaza de Armas. Daar is een grote boulevard met verschillende grote tot zeer grote discotheken waar alleen salsa wordt gedraard. Ze heten zelfs Salatheken.
Maar ook in het noorden van het land zoals Chiclayo, Trujillo of Cajamarca vind je Salsa barretjes terug.
Ga je echt de bergen in naar de kleine dorpjes, dan vind je geen salsa meer. Daar wordt vooral locale muziek gedraaid zoals Huayno. OOk heel gezellig en bier in overvloed.
Ik ben het niet helemaal met Andreee eens wat betreft de opmerking dat het vooral aan de kust, Cusco en Arequipa salsa is.
Naar mijn ervaring eigenlijk overal wel! Uitgezonderd van de hele kleine traditionele dorpjes, maar waar ik woon (Celendín, klein stadje tussen Cajamarca en Chachapoyas) is het in alle discotheken (zijn er niet zo heel veel…) vrijwel alleen maar salsa, cumbia (dat lijkt erop), merengue enz. Ik word er zelf onderhad helemaal gek van, maar als je wilt salsadansen is het natuurlijk perfect.
De lokale bevolking hier is er helemaal weg van, maar zij dansen niet zoals je het in Nederland leert over het algemeen.
Oja, in de toeristische gebieden wordt de muziek vaak wat aan de toeristen aangepast, dus dat ben ik wel helemaal met Andreee eens!
Ook in Cusco kun je volop salsadansen! In bijna alle discotheken in het centrum wordt er van 9 tot 11 salsa muziek gedraaid en er zijn ook gratis salsa lessen.
Las Vegas in Cusco, discotheek met vrijwel enkel plaatselijke bevolking. Zeker niet te voet terugkeren naar het centrum dat op wandelafstand ligt, enkel met een taxi en dan nog eens nazien of er niemand achteraan of in de laadruimte zit.