safariweekend

(origineel bericht op be-more.nl)

safariweekend

Weekend safari, blog 2

We zijn nu op safari! Het is hier net Out of Africa, ongelofelijk mooi! In een tent geslapen, waar we rond 2 uur gewekt werden door olifanten en hippo’s die rond en door het kamp liepen. Samen met 2 huilende hyena’s maakte dat, dat we 3 uur lang met hartkloppingen in ons bed lagen! Komen ze echt niet in de tent? Hoever zijn ze? Het leek wel of ze naast ons liepen…heel spannend dus. Vanochtend jeepsafari gedaan, veel dieren gezien, van impala’s, visarend, apen, hippo en tenslotte olifanten! Dáár ging ik voor. Het was heel indrukwekkend. Nog 2x met jeep snel moeten keren en hard moeten wegrijden omdat er een op de weg stond, voelde wel erg dreigend, maar achteraf een mooie ervaring, het blijven tenslotte wilde dieren. Zondag kanosafari gedaan, waar we naar de slapende hippo’s in het meer zijn gaan kijken, op 30 meter afstand ligt dan een hele berg hippo’s tegen elkaar aan. Indrukwekkend hoor. Terug in het camp bleek dat er 15 olifanten in de ‘achtertuin’liepen, met slecht een klein watertje ertussen stonden we op 20 meter afstand oog in oog, prachtig om te zien, (zie foto).

Nu weer tweede week in gegaan, het wordt steeds leuker, ik leer al aardig wat mensen kennen in de community, en wat voor mij ontroerend blijft is dat de mensen hier echt niets hebben en zo blij met elkaar omgaan, alles delen. Ook de kinderen, heeft er een een chipje, geeft hij/zij toch nog de helft aan een ander kindje. Ook de vrouwen die stralen als je langsloopt…

Helaas net gehoord dat Erna naar huis moet dit weekend omdat Adri geopereerd gaat worden dinsdag, heel naar voor haar, ze heeft hier zo naar uit gekeken. Ik blijf wel, samen met de andere 2 vrijwilligers.

Tot het volgende blog maar weer.

(origineel bericht op be-more.nl)