Ryanair-topman vindt copiloot overbodig!!

Ryanair-topman vindt copiloot overbodig

http://static-c.telenetportaal.be/tmp/410/290/r/2984/201009052237-1_ryanairtopman-vindt-copiloot-overbodig.jpg

Michael O’Leary, de baas van de Ierse lagekostenmaatschappij Ryanair, denkt eraan om vluchten nog goedkoper maken door de copiloot te schrappen. In de plaats wil hij stewards en stewardessen opleiden om deze taken over te nemen. Ook zij zouden volgens hem een vliegtuig veilig aan de grond kunnen zetten.
Volgens O’Leary is de copiloot overbodig. Het lijkt hem beter om computers vliegtuigen te laten besturen. “De piloot kan dan ingrijpen als er iets foutloopt”, aldus de man. In het uiterste geval, kunnen speciaal opgeleide stewards en stewardessen inspringen, meent hij.
Ryanair blijft naar manieren zoeken om de prijzen te drukken. Zo schafte de maatschappij als eerste gratis maaltijden en drankjes af. Ook moeten vliegtuigpassagiers betalen voor hun bagage.
Het is niet de eerste keer dat O’Leary met een vreemd plan op de proppen komt. Eerder maakte de man al bekend dat hij passagiers wil laten betalen voor hun toiletbezoekjes. Hij voert ook onderzoek naar de mogelijkheid om staanplaatsen in vliegtuigen te integreren.
Kan dit allemaal,en wat met de veiligheid van het toestel?
Piloten hebben jarenlang een opleiding moeten volgen,en nu zou er in geval van nood een steward of een stewardesse de stuurknuppel vasthouden?
Besparen voor welke prijs je, veiligheid?
**Hierboven, hebt ik een aantal opties geplaatst en hieronder kan je eventueel je stemgedrag uitleggen!! **

In geen geval is het verantwoord de co-piloot af te schaffen. En stewards en stewardessen zijn daarvoor niet opgeleid. Het is weeral een pure besparing voor Ryanair en dat de veiligheid niet op de eerste plaats komt, is al langer geweten. Ik heb nog nooit met Ryanair gevlogen en ik ben het niet van plan ook.

Vervang CEO Ryanair door stewardess"14 september 2010, 08:45

http://static-c.telenetportaal.be/tmp/410/290/r/2983/201009140845-1_vervang-ceo-ryanair-door-stewardess.jpg

In navolging van het nieuwe absurde idee van zijn grote baas, stelt een piloot van luchtvaartmaatschappij Ryanair voor om CEO Michael O’Leary te vervangen door een steward of stewardess. De piloot geeft de Ryanair-baas zo een koekje van eigen deeg.
Michael O’Leary (foto) stelde vorige week voor om de copiloot af te schaffen en stewardessen op te leiden om in noodgevallen een vliegtuig aan de grond te kunnen zetten.
Sexyer

“Ik stel voor dat Ryanair de CEO vervangt door een stagiair van de crew, die jaarlijks netto 13.200 euro krijgt”, repliceert commandant Morgan Fisher nu in een brief aan de Britse krant Financial Times.
Een woordvoerder van Ryanair zei in een al even ludieke reactie dat een stewardess op de plaats van de CEO inderdaad een pak sexyer zou zijn en dat het voorstel onderzocht kon worden.
“Als we ons cabinepersoneel kunnen opleiden om een vliegtuig aan de grond te zetten, kunnen we het evengoed opleiden om de job van CEO in te vullen”, aldus nog de woordvoerder.
O’Leary staat bekend om zijn absurde voorstellen. Zo wilde hij passagiers al eens laten betalen voor het toiletgebruik aan boord en stelde hij voor de reizigers te laten rechtstaan in het vliegtuig.

Kijk, natuurlijk is het een idioot idee. Maar hoe je het ook went of keert, het zijn de idiote ideen van deze man die het vliegen op de kortere afstanden revolutionair veranderd hebben.

Op europeese vluchten vind ik het niet erg om een plekje te moeten zoeken in het vliegtuig, te betalen voor bagage (op dereglijke vluchten kun je makkelijk met alleen handbagege toe, en zelfs betalen voor toiletbezoek. Dat laatste is ook alleen om de 180 mensen allemaal een halve liter te laten plassen voordat ze in het vliegtuig stappen waardoor het vliegtuig 90kg minder hoeft te vervoeren en brandstof bespaard.

Het zijn toch echt zijn hersenspinsels die het mogelijk maken om onder de 100 euro binnen europa te vliegen.