Russische helikopter naar Con Dao Island

Ik lees op n dite dat er de mogelijkheid is om vanaf het vaste land met zo n helikopter naar con dao eiland te vliegen ipv met het vliegtuig… Iemand verdere info hierover??

X

Het lijkt mij ook wel wat

http://www.hanoi-tours.com/default.asp?loading=33&newsID=643

How To Get There?
Boat. Depart at 17:00 at Cat Lo Vung Tau Harbour. Arrive at 5:00 Ticket price: 20USD/ One Way Ticket
Helicopter.
Depart at 8:00 on Monday, Thursday, Saturday at Vung Tau airport. Arrive in about 1 hour later.
Ticket price: 200.000 VND / single ticket (for Vietnamese ), 80 USD / ticket – 150 USD / round ticket (for foreigners) Call: 064.848484 or 064.856100
Plane Daily depart at Tan Son Nhat airport. Fly in about 55 minutes.
Ticket price: 50.000 USD /One Way Ticket.
As a full travel service agency, name your service you want, we deliver it to your door in style.

50 duizend usd??? Dat klopt toch niet? Haha…

ik zag het ook al, dat zal wel 50 USD zijn :stuck_out_tongue:

Wanneer ga jij dan naar vietnam?

ik heb nog niet geboekt, maar mijn planning is een maand in maart - april, jij?

24 feb tm 6 april. Die helivlucht lijkt me geweldig!!

je zal zelf ook wel naar meer info gezocht hebben, maar toch
http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1994600

en je helikopter:

http://luxurytravelvietnam.com/blog/wp-content/uploads/2010/09/HelicopterTour-LuxuryTravel.jpg

Wat is ie mooi!! Ik doe t!!

Hallo,

Leuk idee, heb ik nog niet gedaan.

Ik zag dat de helikopter vanuit Vung Tau vertrekt om 8 uur.
Deze stad ligt via de weg op ongeveer 3.5 a 4 uur rijden vanuit Saigon en zou je dus een overnachting moeten nemen in Vung Tau.

Ook als je de boot naar Vung Tau pakt, is 55 minuten a 300000 vnd enkele reis, moet je overnachten in Vung Tau wanneer je niet de eerste boot kan nemen ( 6 uur ). Wanneer je die wel hebt, moet je wel nog de taxi naar het vliegveld in Vung Tau nemen. Reken op 20/30 minuten; mag er niets tegen zitten om de helikopter te halen. Voor de boot zeker 2 dagen van te voren je ticket regelen, want die zit bijna altijd vol, zeker in het weekend.

gr
Ton.

Zo, dat lijkt me zeker gaaf!

@Ton: bedankt voor de uitgebreide informatie! Hoe was het deze keer in Vietnam?

Groetjes, Anne

De boot naar vung tau… Dat moet vast erg mooi zijn? Gaat er ook n slowboit, want volgens mij is dat een speetboot, gezien de korte tijd en de lange afstand? Zou je t me aanraden Ton? Of ben ik knetter als ik t doe??

Thanks voor je info weer!! ( wat moet ik toch zonder Ton…)

Hallo Azieazie,

Om te beginnen is Vug Tau geheel rond een bergketen aan de kust gebouwd. De weg ernaar toe gaat helemaal om de bergketen heen; je na 1.5 uur rijden vanaf Saigon zie je de berg al liggen,maar dan moet je nog 2 uur. Met de boot ga je de Saigon river af en een stuk over de zee en snij je een groot gedeelte af, dat verklaard gedeeltelijk de kortere reistijd. De boot is een zo’n hydroboot, met rond de 100 zitplaatsen en vaart ook nog eens vrij snel.

Ik ben afgelopen januari 1x met de auto naar Vung Tau gegaan ( saaie rit ) en 1 x met de hydro en die beviel me veel beter. Best wel een mooie tocht en gaat sneller.
Of er een langzamere boot vaart dat weet ik niet.

Vung Tau is best een leuk stadje, maar een nadeel vond ik dat alles nogal uit elkaar lag en je telkens een taxi moet nemen. Het ligt dus bijna helemaal langs de zee gebouwd en dat maakt het zeer langgerekt. Dus van de ene bezienswaardigheid naar de andere is lopen in de hitte voor mij geen leuke optie ( ben al wat ouder ).
Je hebt er bv net als in Rio de Janiero ook een "jesusstandbeeld " op een berg staan waar je naar toe kunt; mooi strand en een buitenverblijf van de laatste koning van Viet Nam.

Wanneer je mij vraagt of je met de helikopter moet gaan, zou ik dat zeker doen. Lijkt mij een mooie ervaring. Ik ga het de volgende keer ook naar Con Dao en pak dan zeker de helikopter nav van je post.

gr
Ton.