Con Dao eilanden

Hey,

Vanaf volgende week ga ik 8 weken backpacken in Thailand - Cambodja en Vietnam. Voor Vietnam heb ik zo’n 3,5 week gepland en ik heb gelezen over de Con Dao eilanden. Deze lijken me heel gaaf om te bezoeken, maar op internet vind ik heel weinig concrete, betrouwbare informatie over vluchten erheen. Hierdoor vraag ik me af of het wel te doen/te combineren is met de rest. Is er iemand die er al eens geweest is en zijn/haar ervaring kan delen?
De rest van mijn reis zal alsvolgt zijn: Mekong delta - Ho chi minh Stad - Con Dao - Mui Ne - Hoi an - Hue - Quang Binh - Halong Bay - Hanoi. Mocht je toch op dit berichtje kijken, is eventuele feedback hierop ook welkom uiteraard!

Groetjes!

40 minuten vliegen van HCMC.
Google op “Vietnam Air Service Corporation”, dat is een dochter van Vietnam Airlines.
De vluchttijden zijn niet zo betrouwbaar, soms vertrekken ze bijvoorbeeld eerder dan de planning…
Er zijn een aantal dure resorts, check agoda.com voor budget opties, zoals “Hai An Hotel”
En lees wikivoyage voor informatie over wat er te zien en doen is.

Johan

Hallo Marloes,

Is wel weer een jaar of 3 geleden dat ik daar voor de laatste keer was.

Het is een heel mooi eiland en zeker voor duikers.
Het is nog niet zo ontdekt door de touristen.

het is een eiland waar de gevangenen werden opgesloten in tijgerkooien.
Op de foto afdeling van ons Viet Nam forum heb ik enkele foto’s geplaatst.

Met Vietnam Airlines is er een goede betrouwbare verbinding naar het eiland.
Wanneer je in het goede seizoen komt kan je zelfs schildpadden bekijken.
Ook voor trekkings ( verplicht met gids op 1 na ) is het ideaal.
Varen tussen de eilanden is ook een aanrader.

Beste informatie kan je op deze site vinden

http://www.dive-condao.com/index.html

Werkt een Vietnamees meisje dat uit nederland komt, die ons van alle informatie heeft voorzien toen we daar waren.

Verwacht hier geen nachtlaeven, maar echt vietnamese restaurantjes en barretjes.
Bijna niemand spreekt goed engels.

Hoop dat dit even voldoende is over Con Dao

Zie dat je 8 weken hebt voor je vakantie, dan is Con Dao zeker in te passen in je schema.

Gr.
Ton.