Russisch visum in ander land aanvragen?

Hallo,

Over een aantal weken gaan we naar de Filipijnen voor 3,5 maanden. We hebben een enkele vliegreis geboekt en we willen met de trein terug vanaf Hongkong. (oa. trans Mongolië Express) We zitten een beetje in de maag met het aanvragen van het visum voor Rusland (en ook china maar die komt vast wel goed). We kunnen het Russisch visum nu nog niet aanvragen omdat we pas 20 juli Rusland in zullen rijden.
Kunnen we met alle documentatie op de filipijnen een russisch visum aanvragen? Of zal de ambassade in Manilla alleen aan filipino’s een visum verschaffen. (net zoals de Russische ambassade in Den Haag alleen aan Nederlanders visa wil verschaffen)
Feit is dat we het visum nu nog niet kunnen aanvragen omdat ze dat niet eerder in behandeling nemen dan 3 maanden van tevoren.

Verschillende visum bureaus in Nederland en Engeland hebben ons niet kunnen helpen.

Iemand tips?

Alvast bedankt.

dat is inderdaad vervelend-het kan wel eerder, maar in NL doet de amb. dan moeilijk. Je hebt nog beetje geluk-door je route. HongKOng-maar plan daar dan wel 1 week te moeten blijven, is in die regio (ik ben nu in BKK) DE stad die het wel wil doen (de consul dus). Je kan het bspoedigen door via een HKG buro alvast wat voorwerk te doen. En een China visum is daar in 5 uur geregeld-of 24 als het wat goedkoper moet.
de beste info voor dit: ga naar het forum=thorntree van lonelyplanet.com, east-europe, en vraag naar Mw. everbrite, die ik nog ken van haar stay in BKK. en eerst lezen-want alle voordehand liggende vragen zijn al gesteld-dan pas posten met alle gegevens!

Bedankt voor de tip!

Toch willen we het eerst in Manilla proberen. Mocht het daar niet lukken dan kunnen we het altijd nog proberen in Hongkong. We zullen zien of het lukt. Zal het op dit forum melden.
Las ik niet ergens op internet dat het chinese consulaat in Hongkong is gestopt met het geven van visa aan niet hongkongers? Of heb ik dat mis.

Gr. Jelte en Maria

allicht-proberen (voor Rusld) als je er toch lange tijd in Phlp. bent kan altijd. Ik meldde vooral-ivm plannen route-dat dat als 99% zeker alternatife geldt.
China heeft (die zijn uitermate streng op woorden-er worden oorlogen over gevoerd) GEEN consul in HKG-want HKG is onderdeel van CHina-met apart statuut. Er is een visumburo. Wat je gelezen hebt stamt vermoedleijk uit de tijd van de Ol. Spelen Beijing-2008-toen is het een tijd gestopt.
ook hier weer; echt, dat thorntree van lonelyplanet biedt de beste=uptodate-ste info. meeste hoef je niet opnw te vragen-het staat er al. en ook hier-overbodig-proberen in Mnaila kan natuurlik ook-dat oude NL-nee heb je en ja…
Ik regel zelf (al 3x gedaan) mijn China visum altijd hier in BKK-veel goedkoper en more easy als in NL-niks geen flights, bookings etc. nodig.

Het is gelukt. We hebben het visum aangevraagd en gekregen hier in Manilla. Het is dus wel mogelijk. Wij hadden bewijs dat we drie maanden in de Filippijnen zijn geweest, of het zonder dit bewijsje ook mogelijk was geweest weet ik niet. Bijlagen als treintickets, ziektekostenverzekering en bewijs van inkomen waren hier niet nodig.
Wij zijn in ieder geval blij. Hopelijk hebben anderen iets aan deze informatie.
Met vriendelijke groet uit warm Manilla