Russisch visum aanvragen in het buitenland

Dag iedereen!

Graag zou ik in Rusland voor een twee- tot drietal weken naar Rusland trekken. Ik heb echter enige vragen over het visum. Ik zit momenteel als uitwisselingsstudent in Letland en kan dus niet bij de Russische ambassade in Brussel (ik ben Belg) mijn visum aanvragen. Ik vraag me af of ik dit bv ook zou kunnen doen bij de ambassade hier in Riga. Bovendien zou ik graag de reis zelf in elkaar steken en niet gebruik maken van een tour operator, geeft dit problemen bij het aanvragen van een visum?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Mvg
Robin

Een visum kun je alleen aanvragen bij de ambassade in het land van herkomst.

Je kunt natuurlijk een reis plannen zonder gebruik te maken van een touroperator, maar bedenk wel dat je een uitnodiging nodig hebt die jouw tijd in Rusland dekt.

Dat wordt dus onmogelijk aangezien ik niet naar België terugkeer de komende maanden. In ieder geval, bedankt voor je antwoord! :slight_smile:

Ik zou proberen contact op te nemen met de ambassade in Letland, de situatie uitleggen, en kijken wat ze zeggen.

Kleine kans dat het lukt, maar het proberen waard!

Misschien een klein kansje, zoals Jenny aangeeft. Ik heb er geen ervaring mee, maar wie weet. Proberen kan geen kwaad.

Een visum kun je aanvragen in elk land behalve in Rusland. Als je een hotel boekt bij aankomst dan verzorgen zij de registratie voor je.